Å ha “rollen” som glad i verdens mest surrealistiske film…

 

Jeg våkner fremdeles med en merkelig følelse i magen, før dagen kommer i gang. Det kjennes som å våkne i verdens mest surrealistiske film. At alt det som skjer på “utsida” bare er en del av en film, og ikke virkelighet liksom.

 

Alt dette med å bevege oss i bue når vi passerer andre…
Alt dette med å ikke treffe venner utenom UTE, med meters avstand
Alt dette med å vaske frukten med såpe, og legge bæreposer og annen plass i skammekroken/”karantenekroken”…
Alt dette med alle de som dør, det er jo det som er det ekleste i denne filmen..
Alt dette med å sitte hjemme å jobbe, med to meter mellom senga og arbeidsplassen, og av og til er arbeidsplassen I SENGA til og med…

 

 

Alt dette virker innimellom som en litt merkelig film…en thriller. Og man bare lurer på når rulleteksten skal komme, og lyset skal slås på i salen.. 

Men så skjer det ikke.. 
Man våkner nemlig neste dag, til akkurat samme scenario…

 

Men midt oppi dette så klarer jeg å være rimelig glad og fornøyd faktisk. Jeg er veldig SLITEN, fordi det er uvant måte å jobbe på..Og fordi jeg jobber nesten hele tiden kjennes det som. Jobb og fritid sklir i hverandre på en helt annen måte….og man skiller ikke. 

Men jeg er GLAD. Jeg ikke bare har rollen som glad i en merkelig, rar film.  Jeg ER faktisk glad. Fordi det gir meg noe også, midt oppi de høye skuldrene og følelsen av å være med i en film…
Jeg lærer mye nytt, både om meg selv og andre folk..Jeg lærer mye praktisk jeg kan ha bruk for senere… Så på en måte ruller det en “koselig”, liten film ved siden av, selv om den er mest inni mitt eget hode…

 

 

Rare verden…

 

 

#film #livet #virkeligheten

3 kommentarer
    1. Du beskriver det akkurat som jeg har deg også i denne merkelige tilstanden vi lever i. Koselig å ha deg her på blogg. Du muntrer jammen opp med dine tegninger og ord. Sola skinne der ute og mannen min vasker huset. Noe kan man jo få unna. Om et par uker blir det å male da. Håper du får en fin dag med alt du skal gjøre. Klem til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg