Å stikke hodet LITT i sanda er bare sunt…

 

Jada…Jeg synes jeg hører noen nå:

Man skal være realistisk!.
Man skal se virkeligheten i hvitøyet!
Man kan ikke skyve unna hvordan verden er!
Man kan ikke fortrenge og fornekte!

 

Neida…jeg skjønner hva du sier!

 

Selvfølgelig må man ta inn over seg en del alvor. 
Man må forholde seg til pandemien som raser rundt i verden, og gjøre så godt man kan.
Man må ta inn over seg sult- og naturkatastrofer verden over. Jeg er ikke helt hjerterå heller. 
Man må sørge når det er vonde ting som skjer. 
Man må være redd når skumle ting skjer, som at en av verdens galeste menn sitter med massevis av makt. 

 

Men jammen meg er det viktig også å ikke ta det inn med FULL styrke!
Skal jeg fortsette å leve i månedene framover, tror jeg det er sunt å stikke hode LITT i sanden, skyve unna NOE av det vonde, alvorlige og skumle som skjer. 


For HVOR redd skal jeg bli da?!!
Når jeg våkner om morgenen, leser de økende og skumle tallene for smitte i Norge. 
Når jeg ser at bølla i sandkassa fremdeles styrer, og at “fansen” hans kan bli ENDA galere i følge en del “eksperter”.

 

Hvor lei meg skal jeg bli?!
Når jeg ser at det er stadig nye steder med katastrofer, sult, flom, jordskred. Om ikke HER, så DER. Og det er jammen meg ikke noe bedre det.

 

Du må gjerne si at jeg fortrenger. 
Du må gjerne si at jeg lever i en fantasi-verden.
Du må gjerne si at jeg er “overfladisk” om du vil…

Men for meg er det viktig å få lov å stikke hodet LITT i sanden, for å kunne fortsette framover..

 

frodith – Fra løgnhals, til struts med tomme skap...

 

 

#realisme #virkelighetsoppfatning

8 kommentarer
    1. Jeg er enig med deg! En må faktisk gå og gjemme seg litt innimellom for nå er det meste forferdelig…… jeg sliter iallfall om jeg må ta inn alt, blir redd. God klem 😘😘

    2. Hei i sør. Man skal så visst ikke la alt det gale rundt en styre tanker, ord og følelser sånn at det dirigerer livene våre. Jeg tror du balanserer dette veldig bra. Men jeg håper virkelig du stakk hodet i sanda i en helt annen sandkasse enn bølla sin 🙂

    3. Jeg er så enig. Visst skal jeg bry meg, men samtidig akseptere at det ikke er alt jeg får gjort noe med. Så får jeg konsentrere meg om det vesle jeg KAN få gjort noe med. Jeg stenger av litt når jeg bare blir engstelig av alle nyhetene som blir servert – svært så detaljert og dramatisk.😯

    4. Du har helt rett. Man kan ikke la all verdens sorger og problemer ta over. man må kunne leve litt i nuet, le og smile og tulle litt selv om, eller kanskje nettopp fordi det skjer så mye forferdelig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg