Alle gode ting er 3- Frodithen med parykk

Jeg har jo en ganske sprelsk farge på håret til hverdags. Ikke det at jeg er født med den akkurat…men farger det slik fordi jeg liker det. Det kjennes som MEG. Mamma hadde rødt hår, i en helt annen og naturlig rød-farge, men det har kanskje gjort at jeg også VIL ha det…

Men innimellom skulle jeg ønske jeg turte å farge det i en HELT annen farge. Et ønske er faktisk turkis. Det har ikke blitt noe av hittil, men siden jeg er LITT feig når det gjelder hårfarging så er parykker en god erstatning å leke seg med 🙂 

 

 

Så derfor her er: “Alle gode ting er 3”- Frodithen med parykk

Den oransje, fra catwalk-utfordringen jeg hadde i oktober 2019….

 

…den turkise som jeg har når jeg er “den engelske damen” på jobb…

 

…og den lilla jeg kjøpte i Gdansk med Kjersti, som jeg sist brukte i “feel-me”-utfordringen nå for et par uker siden. 

 

#parykker

14 kommentarer
    1. Wow! Så kule parykker!! 😮
      – Hva hårfarging angår, så vil jeg imidlertid gått for en varmere variant (hvilket en får ved at det er ilagt mer grønt i fargetonen) enn ‘tradisjonell’ turkis (hvor det er en overvekt av blått) basert på dine egne varme fargetoner (hud og øyne).
      Du er nemlig som en yppersterepresentant for høst-menneskene å regne (hvis fargetilhørighet dessuten kan tilskrives forklaringen på at det røde håret er så kledelig), og følgen av å sette kalde fargetoner opp i mot et ansikt bestående av varme (og vice versa), er kort fortalt at de ‘suger til seg’ friskheten og vitaliteten fra huden. Følgelig, forsterkes alt av skygger, rynker, ringer/poser under øyne, og den slags ‘snacks’. Det er selvsagt mulig å se bra ut iført farger utenfor egen gruppetilhørighet også, men for oss med nordeiropeisk etnisitet og ditto farger, avhenger dette faktisk av at det er 100% gjennomført i form av make-up og klær. – Og ut i fra egen erfaring, er det faktisk slitsomt å ha en hårfarge som ikke gagner ens naturlige, usminkede fremtoning..
      ‘On the bright side’, så vil imidlertid sannsynligheten være stor for at det røde håret håret som utgangspunkt vil kunne virke til din fordel, for å si det slik. Men allikevel er min klare anbefaling å velge farge med omhu og i samarbeid med frisøren, for det er noe skikkelig herk å få ‘rettet opp skaden’ om det slår feil med slike markante farger, forutsatt at en ikke går for en helt mørk tone, da 😉
      Basert på de parykkene, syntes jeg den orange sto frem som et kult alternativ også jeg, da 🙂

    2. Da jeg var i tyveårene brukte jeg ofte parykk eller halvparykk på ordentlig. Ikke fordi jeg måtte, men for å pynte meg. Den gang var det ikke lov med stilige farger. Jeg hadde veldig lyst hår og parykkene var i samme farge som håret mitt.

    3. Stilig med parykk..du kler farger.. Den rødfargen du har “på ekte”kler du kjempegodt..den er liksom deg… Men du hadde nok vært kul med turkis også du… Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg