“Be the person you want to meet”

 

 

 

 

Man blir litt tankefull når man mister noen i livet sitt. En del ting blir liksom litt meningsløst..Og en del andre ting blir desto mer viktig. 

 

En ting som jeg har gått og tenkt en del på disse siste ukene er hvor fort livet kan snu, og hvor viktig menneskene rundt en faktisk er. Jeg har også fått en vekker på at dette er viktig å FORTSETTE å huske på.

 

 

Når hverdagen er tilbake og man har kravlet seg opp og ut av det verste mørket man var i, så er det lett å glemme å vise folk rundt en hvor mye de faktisk betyr. Og her snakker jeg ikke BARE om de nærmeste, men mennesker rundt en generelt.

 

Det er viktig å bry seg!
Det er viktig å møte folk med et SMIL, i stedet for en sur tone.
Det er viktig å ta vare på hverandre. Alle bør føle seg sett, føle at det betyr noe. 

 

Jeg har ikke vært så verst på dette før heller, en egenskap jeg har arvet etter mamma. Jeg har vært flink å møte folk, og å SE dem. Men jeg går i fella som alle andre innimellom, og kan bli “ugrei” på grunn av tankeløshet innimellom…

 

 

Jeg så et sitat på en vegg i dag: “Be the person you want to meet”.
Det er det det hele handler om…. Om å oppføre seg sånn som man vil at andre skal være mot en selv: Snill, oppmerksom, omsorgsfull..

 

“Be the person you want to meet”

 

 

 

 #tanker #livet #kjærlighet #medmenneskelighet

15 kommentarer

Siste innlegg