Bylivet er aller best! Spesielt i påsken.

 

Jeg har sagt det før, og sier det igjen: “Ingenting er bedre enn Oslo i påsken!”.

Som du vet er jeg jo veldig glad i byen min hele året jeg. Men ingenting slår påsken. Når snøen har smeltet, og sola titter innom. Byen er NESTEN tom for folk. De eneste som er her av folk er de som skal på “Infernofestivalen”. Årlige metall-festivalen, som alltid er i påskeferien. Masse morsomme folk som traver rundt i gatene. Og ellers er det INGEN. Og jeg juger ikke en gang.. Ikke noe særlig i alle fall.. 😀 

 

 

I dag har jeg vært på tur til Ekeberg, med Anna-Lena. 

 

Vi tok en liten tur innom kafeen der oppe. Jeg fikk kommentarer fra de som jobbet der, om at jeg matchet interiøret 😀 

Etter kafe-turen der, gikk vi videre til Kampen, hvor vi tok “lunsj”. Vi måtte prøve ut nytt sted som finnes i boken min: Lysløypa Oslo. I dag var vi på Farine. Spiste en aldeles deilig banankake. Og igjen: Billig!! Det er så moro å følge denne boken. Snart skal jeg benytte meg av rabatter på kino og danseforestillinger også 🙂

 

På veggen på Farine hang en veldig skamfull hund… Eller i det minste så han litt skamfull ut. Eller muligens bare litt “full”?

 

Kanskje han hadde fått litt for mye å drikke der inne….? 😀

 

 

Etter noen koselige timer med Anna-Lena trasket jeg hjem igjen. 

 

 

Det ble 8-9 km i dag også. Så trimme gjør jeg også i påsken, selv om det er meste utendørs 😉

 

 

Hva har du gjort i dag?

 

 

14 kommentarer
    1. Herlig byliv og du er jo så fargerik og gul og flott også. Deilig å gå og gå…man er på tur! Fine bilder her.
      Kos deg masse i dag.

    2. Alle folkene var på Harrytur for det var smekke fullstappa der hahaha Vi koser oss og har hatt to puljer med englebasser hjemme i påska <3 Og så ble det god mat og litt planting, deilig at det begynner å bli mer tomt for snø 🙂 Fiiin genser! Klæm på vei <3

    3. Jøss, som du trimmer! Interiøret på kaféen kledde deg, ja. Fint å se at du trives med bypåske. Her i Spania regner det hver dag, og det blåser, men i ettermiddag ble det en liten luftetur på terrassen da sola tittet frem. Og ellers skriver jeg på boka mi. 😊

    4. Ja, sikkert godt når det ikke er så mye folk overalt! Herlig å trimme ute nå fram over, – mildt og frisk luft! 🥰 Jeg har bl.a. sådd noen sommerblomster i potter til driving innendørs, så de blir klare til utplanting i begynnelsen av juni. Kos deg videre i Lysløypa og fortsatt god påske! 🐣🌷🐤

    5. Så koselig, og oppå Ekeberg også, ja. På kaféen ved Ekebergparken da, tenker jeg. Tipper Karlsborg😉 Eller kanskje helt oppe ved EKT og Søylehuset🤗 For en fin dag du hadde. Barney og jeg har gått tur i Ekebergskogen 2 ganger og jeg har lest bok. Stort sett omtrent slik😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg