Corona-politiet på plass igjen!

 

Ja…det er en del av oss!…

Jeg skal underskrive på at av og til kjenner jeg den der “corona-politi-hatten” strammer skikkelig. I dag ønsket jeg egentlig at jeg hadde en batong også..

 

 

I forhold til “Corona-lovene” så er det jo egentlig sånn at vi mest må passe på oss selv. Det er sjelden noen ekte politi i nærheten i alle fall, når man virkelig trenger dem. Og jeg kan love deg at i forhold til dette med å følge Corona-tiltakene så trenger man egentlig noen  skikkelig “vaske-ekte” politifolk. 

Jeg vet ikke i HVOR MANGE sammenhenger JEG har vært nødt til å gjøre den jobben i stedet for!! Jeg SKULER og SER STYGT på voksne folk på Kiwi som ikke spriter, som stiller seg helt opp i ryggen på meg i kassakøen, som grafser og kladder på ALLE varene før de velger noen, som ikke har munnbind og hoster og nyser….Ja du skjønner greia?!

 

 

I dag, da jeg besøkte Coop på Oslo City, så kjente jeg “Corona-politi-hatten” klemme skikkelig til rundt skallen, det klødde i fingrene etter å slå “bittelitt” med batongen og jeg ble skikkelig glad for at jeg har bestemt meg for å ALDRI mer kjøpe wienerbrød croissanter og donuts i løsvekt på butikken.. I tillegg fikk jeg lyst til å gi butikken en snabla høy bot for ikke å følge opp!

For der, i dette overfristende skapet med kake-varer: rosa pyntede donuts, fluffy muffins osv, så sto en gutt med hele NESA nedi kakene. Han hadde ikke så mye som et bittelite munnbind en gang. Gud forby! Han var jo et barn. En 7-8 år kanskje. Men det hjelper ikke, mener jeg! Neser skal ikke oppi andres kaker, uansett om du er et barn eller voksen. Det at barn ikke blir særlig covid-syke og sies å ikke være særlig smittsomme hjelper null og niks spør du meg. Jeg vil ikke ha nese-merker eller bittelitt corona-virus i mine donuts!! 

Hvordan er det mulig at det er LOV å selge kakevarer på denne måten nå?

Og hvor er det ekte politiet når man trenger dem? 😉 Jeg vil gjerne ta av meg den hatten litt innimellom…

 

 

Vel…i dag slo jeg ingen med batongen min…
Jeg tok bare den stramme politi-hatten og gikk min vei… og var skikkelig glad for at jeg ALDRI lenger kjøper løsvekt-varer! 

 

#corona

5 kommentarer
    1. Mye sprit man må ta om dagen uten at man blir alkoholiker av den grunn. Men man går fra sprit til sprit på kjøpesentra og huden blir sliten av den slags. Mange har sikkert opplevd det og må ty til kremer seinere på dagen. Så det er ikke bare bare men man får ta det som er erfaring. Ha en fin dag.

    2. Skjønner innmari godt reaksjonen. Jeg håper inderlig at du tok det ut noe skikkelig på et fargerikt tegnspråk, bak nærmeste reol. 🤗

    3. Før hendte det at jeg kjøpte slike varer, men jeg tror aldri mer jeg vil gjøre det. For det var sikkert slik før koronaen også, at noen “nævle'” og stakk nesa oppi. Bare at vi ikke var så obs på det. Jeg vil ikke ha vanlig snørr på maten min, og i hvert fall ikke korona-snørr! Som du vet er jeg også ofte utstyrt med både hårruller og koronapolitihatt.😉

    4. Uff – jeg vet ikke om jeg skal le eller grine! Det er så mange rare folk som ikke bryr seg I DET HELE TATT! Vel var han et barn, men han har da vel lært noe hjemme??? Ja, det er utrolig at det selges noe i løsvekt lenger……… Får håpe hatten din kan hvile litt nå…. klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg