Da begynner Corona-kroppen å ta form igjen…

 

Ja…da er vi der igjen liksom…

Nå begynner Corona-kroppen å ta form… igjen: 

Dårlig holdning og kiloer som sniker seg på…

 

 

Når Oslo stenger ned…
Når det blir litt for SYND PÅ MEG…
Når det blir helt NØDVENDIG med den isen og den sjokoladen som ligger i skuffen i kjøleskapet..
Når man helst BARE skal være inne og ikke treffe folk verken på jobb eller privat…
Når sofaen er min “aller beste venn”, men overhode ikke behandler meg noe bra…

 

 

 

….da sniker den dårlige holdningen  og kiloene seg på, før jeg rekker å si: Corona!

 

Tror det gjelder å ta tak…før det er for “sent”. Jeg gidder ikke en sommer til hvor jeg ikke kan spise is, og hvor jeg kun må spise knekkebrød og salatblader for å få av meg de hersens Corona-kiloene…. Det holder med EN sommer liksom!!

 

 

#vekt #holdning #corona

24 kommentarer
    1. Jeg merker også at jeg har mer lyst til å “snokle” igjen. Men jeg er veldig enig med deg…Det er ikke ok når det legger seg rundt midtpartiet.🤔

    2. Hmmm – du får sprette ut og gå, så kan du tillate deg noe godteri også – på litt andre tidspunkter på dagen enn når alle er ute! Kanskje får du med deg herr Frodith også! Det er jo fint lov å være ute – heldigvis! Gode klemmer <3

    3. Uffda. De kiloene der er ikke morsomme. Du får lage deg en plan om sunn hverdag, og så kan du nyyyyyte en dag i uken. Men kun en!!!!! Jeg har kosedag i dag, og gjett om jeg gleder meg til snitzel med fløtesaus og poteter, brus til maten og skolebrød til kaffen. Jeg har jammen en sjokolade også, så her blir det fest. Men det er i dag. Etterpå er det tilbake til strengt regime, for jeg må holde blodtrykket på normalen jeg da. Klemsiklem til deg 🙂

      1. Jeg spiser EN is om dagen. Ikke sjokolade. Så mange i alle fall… 😀 Har klart å holde meg unna det. Men is…. Og litt tørket mango.. Og lefse…og gode vaniljeboller…LITT ulovligheter HVER dag liksom… 😮 Kos deg du <3

    4. Jeg tenker at så lenge man er utendørs og holder meter’n og vel så det, så går det bra. Gå oppover Akerselva, så kommer du mer og mer unna folk etterhvert. Sykkel er også fint, for da svisjer du forbi i en fei. Jeg burde absolutt holdt meg mer i aktivitet, og her er det ikke tett med folk engang…..

      1. Ved Akerselva er det TETT med folk, hele veien oppover 😀 Men det er utadørs, så det går jo. I dag er det bare grått. Og jeg holder reglene så det holder 😀 He-he

      1. Ja, den sofaen…trenger helt klart en ny 🙂 Og det er ikke tull en gang 😀 Ha en fin dag Sølvi. Har du fått noe i posten nå? 🙂 Klem <3

    5. Ut med deg, får deg en (el)-sykkel og trå til. Går mye selv og det er bra. En ny hverdag er her men man må trene litt for det. Skoge er fin så det er mange muligheter. Ha en fin dag.

      1. Ja, burde kanskje skaffe meg en el-sykkel 🙂 Ja, har man skogen i nærheten så er det jo fint. Jeg bor jo midt i byen, og må avgårde med masker og kollektiv transport skal jeg gå i skogen. OG da er jo litt av poenget med å holde seg unna folk, litt borte… Transporten.. Men håper det blir litt mindre smitte om en 3-4 ukers tid igjen 🙂

    6. Skjønner deg, for her har vi innført sukkerfri måned nå 😉 Bare for å teste litt. Ikke alt uten sukker, men sjokolade, godteri og sånt. ;)’
      Går nok bra uansett tenker jeg. 🙂 God lørdag! Klem 🙂 <3

      1. Ja, burde nok ha en sukkerfri måned jeg også 😀 Men må jo liksom trøste meg litt når det er SÅ synd på meg som bare må være inne her i byen 😀 God lørdag til deg også. Klem <3

    7. det er skummelt å ha sjokolade og is i hus om en ikke greier å stå imot fristelsen ,,men sofa er ingen god venn nei det er sikkert ,opp og gå eller sykle eller rett og slett vaske ned leiligheten til jul ,i år blir iallefall min stue rein for her har vi pusset opp halve stuen og det har krevd nedvask etterpå ,men nå er vi ferdige ,fikk opp igjen gardina i dag :=) har ikke sett på vekta men herremin kor eg har svetta da

      1. Lurt å ha noe å gjøre. 🙂 Jeg skal nok gå meg noen turer ja. Men husvask, det synes jeg liksom jeg skal slippe 😀 Skiftet på senga i dag da. Og skal støvesuge litt 🙂 Men så får det holde 😀 Du har skikkelig stått på i det siste altså.

      1. Hei 🙂 Ja…jeg har tenkt på det. Og jeg GÅR mye. Er rimelig treg i avtrekkeren på å få GJORT ting. Jøss, du har jammen vært flink da 🙂 Skal love deg at de forrige Corona-kiloene satt hardt…. Det er ikke så lett å få de av nå, som de var da jeg var litt yngre. Nå er jeg heldigvis ikke overvektig. Men jeg vil ikke BLI DET heller 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg