Det er sånne som meg som er verst!!

 

Jeg mener ikke sånn generelt sett!
Jeg er jo som du vet veldig kjekk og grei 😀 Så VERST kan jeg i alle fall ikke være.

Nei…her snakker vi trening.
Det å starte å gå på treningssenter er en liten bøyg for mange. Også for meg.
Du gruer deg for å stå der med de pinglete armene og beina dine å grine fordi hvert forsøk på å få noe muskler medfører utrolig mye smerte.

 

 

Du gruer deg for å se 6-packer vandre forbi med nesa i sky, mens du har ikke håp om en 2- pack en gang…ikke om det så går et år!!
Du gruer deg for å svette både loddrett og vannrett fordi du prøver å presse 22 kg på beinpressmaskinen, men må gi opp, mens de rundt deg stønner, hyler og promper fordi de prøver å løfte 122 kg og faktisk får det til.

 

Men etter hvert har jeg vent meg til å være der. Tusle rundt.  Bry meg om det jeg selv driver meg, og ikke sammenlikne. Fordi det er IKKE noe poeng.
Og muskelknuttene med 6-packer både i mage, armer og bein er faktisk ikke så verst de. Noen er hjelpsomme. Og de bryr seg stort sett om sitt de også.

 

 

 

 

Men det er NOEN som er verst! Og det er sånne som meg! I manne-versjonen.
Menn som IKKE har fått alle de 6-packene ennå.
Menn som mangler den lille selvtilliten som kanskje sånne 6-packer gir i deres verden…
Menn som egentlig har vært litt halvslappe hele livet, sånn som meg, men som nå skal begynne å trene. Og fordi de mangler det der som alle muskelknuttene allerede har fått, så overkompenserer de med å være tøffe i trynet i stedet for.

 

Det er DE som står og holder på noen av apparatene i timevis, så Frodithen ikke får tilgang. De driver på med den ene øvelsen for å få arm-musklene i orden, mens magen strutter og rumpa henger. Men mest av alt står de og henger ved SIDEN AV apparatet, sjekker mobiler og gjør ingenting. Med en litt hoven mine som sier: “Dette er MITT apparat!”
Og når Frodithen våger seg frampå for å høre om de snart er ferdig, siden de har stått og okkupert dette apparatet i 30 minutter, så er svaret: “I´m busy!!”
Busy my ass!! Ser overhode ikke busy ut spør du meg der de står og glaner inn i mobilen.

Og da dette slaget omsider er ferdig med det apparatet alle vil ha, etter 1 times tid, og jeg nesten er på vei hjem, så kommer en av disse vraltende. Som om han skulle være guds gave til kvinnen legger han turen forbi der jeg står og peser, med nesa i været, armmusklene i helspenn og magen trukket inn. SAAAAKTE drar han seg forbi meg der apparatene står som trangest, liksom for at han skal være SIKKER på at jeg ser han. Han sier ingenting. Men jeg tror det er et forsøk på å si fra at: “NÅ er jeg ferdig!”

Det er sånne som meg som er verst! Meg i manneversjon…Så om jeg ikke skifter kjønn over natten så skal du ikke bekymre deg for at jeg går og “breier meg” der borte med nesa i sky.. 😀

 

10 kommentarer
    1. Du er bare så kjempeflink, og du er jammen til stor inspirasjon 😊

      Gleder meg kjemepmasse til etter 12.01.2023 til jeg får begynne med styrketrening igjen!

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og en kjempefin og god nyttårshelg ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    2. Huff!😱
      Høres veldig irriterende ut.😨
      Her slipper vi å tenke på slikt siden det ikke er flust av treningsstudioer.😅
      Jeg har en mistanke om at det kommer til å bli enda verre i januar, når ALLE skal på treningsstudioene.🙈

    3. Hahaha – nå måtte jeg le – ser for meg de typene der! For noen klyser….! Kjedelig å måtte forholde seg til dem – lurer på hva de tror de er lissom… 🙂

      1. Ja, og her var helt klart kompensering for alt det de IKKE var… Skikkelig irritert på han som var der i dag 😀 Er flere sånne der. Og felles for dem skjønte jeg i dag. De mangler musklene, og tar igjen med å være “tøffe” liksom 😀

    4. Høres ut som de burde ha testet ut litt flere apparater og ikke bare én. 🥴 Opplevde litt sånn okkupering igår, jeg også. Vi hadde trasket ganske lenge i Oslo, og så fram til å endelig sitte ned inne på Oslo S (burde forøvrig vært flere sitteplasser inne på kjøpesentre osv, for de som ikke skal spise). Vel, der var det jo ikke så mye ledig, men det STO to stk. ved et par ledige stoler og hadde bagen sin på stolen. Akkurat som den trengte hvile liksom! 🤪

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg