En høst på egne bein- også i år

 

Det er lett å slenge seg på greia med at “stakkars oss…nå er sommeren ubønnhørlig over”, “huff så kaldt det er blitt..” “Nå er de 9 MÅNEDER til vi ser sola igjen”… Akkurat som om vi var gravide med 9 måneder morgenkvalme, og ingen gleder underveis.. BARE fokus på den “ungen” som skal komme, og null fokus på det som skjer her og nå. På veien dit.. Null fokus på her og nå- som er HØSTEN…akkurat nå..

 

I år har jeg faktisk gledet meg til høsten…Og jeg har jo som mål hvert år, og gi hver og en årstid en VERDI i seg selv.. Jeg jobber bein-hardt med vinteren hvert år…det skal sies. For å gi den egne bein å stå på…Ikke kun betrakte den som en “ventetid”.

 

 

Høsten har jeg nok LITT lettere for å finne mye fint ved.. 
Og jeg har bestemt meg for å elske vind, regn og blad-fall, like mye som hestehov, humler og solbrente legger.. Jeg kaster meg altså ikke SÅ lett på den syte-greia med “stakkar” og sånn…

Og hvordan trives like godt i alle fire årstider?

 

Det gjelder å gripe tak i det som er spesielt med hver og en av dem, og elske dem for det som er det spesielle. Og hva er vel bedre da, enn å fotografere de fine tingene?

 

 

(Jeg satser på å gjøre høsten til en av de fineste årstidene i år også. Og i ALLE FALL la den være en årstid på egne bein. Jeg er i gang!)

 

 

8 kommentarer
    1. Det fine med deg er at du evner å se de positive sidene med det meste. I tillegg er du spesielt god til å fange det i bilder.
      Altfor mange (undertegnede inkludert) ser mørkt på trivielle ting man heller burde omfavne.

    2. Jeg elsker høsten, ikke bare for fargene men også for at det ikke er så varmt lenger. Klager ikke på sommeren heller altså, og i år har den vært fin. Vinteren derimot har jeg ikke så mye til overs for, ikke fordi at det ikke er vakkert men disse gamle knokla mine fikser ikke lenger kulden 😉

    3. Høsten er veldig nydelig tid, veldig fotogen. Vi må gjennom alle årstidene og beste er det å sette glade “føtter” på dem alle. For de fargelegger livet vårt hver dag og hver time. Og vi vil helst ha det bra 🙂 <3. Nydelige bilder!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg