En svingom på glattisen..

 

“En kan til enhver tid i livet velge å strekke seg etter et par fliker av himmelen eller la seg fange av reimer fra helvete. Jeg har alltid valgt flikene av himmelen”

(Sitat: Esben Esther Pirelli Benestad)

 

Et visuelt og klart bilde som Esben Benestad kommer med her. I min verden kan man alltid velge mellom disse to mulighetene, og bare DET gjør meg kanskje til en optimist. At jeg tenker at jeg har flere valg. Det er det samme som jeg trakk opp i innlegget i går også HER. Man går seg av og til vill i grums og gørr, men jeg er faktisk flink til å dra meg opp derifra.

 

Jeg velger å ha et positivt og optimistisk syn på livet. Eller for å si det på med noen andre visuelle tanker som jeg satt med en dag: 

 

“Livet er kanskje ikke en dans på roser…

Men det er i alle fall en liten svingom på glattisen…

 

 

 

Altså det kan noen ganger kile litt i magen der man farer avgårde… 

 

 

 

Og man kan noen ganger ramle på snørra så det synger…

 

Men om man lytter etter musikken i det fjerne… så vil man alltid kunne ta seg en NY svingom”

 

 

 

#optimisme #livsholdning

 

 

12 kommentarer

Siste innlegg