Er DET det verste i livet liksom?

 

 

Rart hvordan drømmenes verden fungerer egentlig..
Livet  DER er helt annerledes enn mitt vanlige liv. Ikke det at jeg husker det jeg drømmer så ofte men.. Jeg er liksom kjent her på blogg å være hun “drømmeløse” dama, tror jeg… 😀
Men NÅR jeg drømmer drømmer jeg husker, er jo verden en del annerledes.

Jeg er glad jeg ikke husker så mange av drømmene mine, for de jeg husker er som regel mareritt. Jeg strever og styrer, og våkner ganske sliten og tummelumsk og vil IKKE sove igjen.

Så hva er det disse marerittene går ut på da?
Drept av sinte monstre? Spist av skumle dyr?
Pøh!..Det nærmeste noe SÅ ille er vel kanskje at jeg må gjemme meg litt for noen folk eller noe.. 

 

Neida….gjengangeren av mareritt er at jeg ikke finner fram!! At jeg har rotet meg bort, på fremmed sted, og det er plent umulig å finne tilbake til der jeg skal bo.
Jeg stresser og leter, fram og tilbake, hit og dit. Leter etter stedet.  Der de andre er.

Hvor vanskelig kan det være da? Og hvor FARLIG skulle det være? Må da være mulig å klare å finne ut hva hotellet heter og spørre noen!! Er DET det verste i livet liksom? Å ikke finne fram, siden det setter seg som et mareritt i drømmeland?

 

 

 

 

Jeg skjønner jo at det handler om andre ting, og at innholdet bare dukker opp litt “forkledd” i drømmene. Det handler vel egentlig om å miste kontroll. Og ikke få tilbake kontrollen. Ikke skjønner jeg hvorfor en slik drøm dukket opp NÅ, for jeg har “stålkontroll” om dagen 😀

 

#drømmer

10 kommentarer
    1. Jeg kan telle de ordentlige mareritt jeg har hatt i mitt liv på en hånd, så der har jeg sluppet skikkelig billig unna! *(knock wood) ¤¤¤*
      Men jeg syntes det imidlertid er skikkelig kjipt, er at jeg innimellom har drømmer det suger skikkelig å våkne opp fra! I mine øyne, er det faktisk langt mer å foretrekke å våkne opp med en lettelse over at det bare var en drøm, enn at drømmeverden er så fantastisk at virkeligheten nesten fremstår som et mareritt i forhold *hehe*

    2. Jeg husker drømmene min så altfor ofte og noen ganger lurer jeg på hva som egentlig foregår i underbevisstheten min 🤷‍♀️ Det er ikke alle drømmer jeg ønsker å huske 🙂

    3. Jeg drømmer ikke så ofte som jeg husker på morgenen.. men noen drømmer er helt tydelige og man husker omtrent alle detaljene.. 🙂 Har nok ofte litt med hva man “strir”med i det virkelige livet ja.. men i en annen “forkledning”.. Lørdagsklem fra Mjøndalen <3

    4. Det skjer mye rart i drømmeverden, ja, og det skapes mange underlige historier. Samboeren mener jeg kunne skrevet en hel bok om alle de merkelige drømmene mine. Som regel blander jeg sammen ting fra virkeligheten og fantasier, men veldig ofte strever jeg og leter, o.l.

    5. Jeg husker sjelden drømmene mine, men om jeg husker noen, så er det oftest marerittene ja. Men jeg har ikke forsøkt å tolke dem. Jeg kan av og til relatere dem til at jeg har en vanskelig periode. Uten å gå dypere inn i drømmens mening.
      Men det er egentlig litt interessant.
      Høres deilig ut med stålkontroll ♥ Det har ikke jeg i alle fall 🙂
      Ha en herlig fin lørdag ♥ Klem

    6. Ja drømmer er merkelige av og til 😊
      Jeg drømte at kjæresten tok morgenkåpe mi… så i dag stod jeg opp tidlig og sikret meg morgenkåpa 🤪🤣

      Klem

    7. Jeg kjenner meg igjen jeg som alltid har mareritt og har rare drømmer. Men kontroll over livet…..ja kanskje. Det er mye som skjer mellom himmel og jord og jeg føler at jeg bør ta en dag om gangen. Jeg har ikke kontroll over morgendagen, over min helse og hvordan jeg vil reagere på livets utfordringer. Jeg gir heller kontrollen til Gud som vet hva min fremtid er. Det er jo min tro:)
      Ha en fin dag:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg