Et HJEM- ikke spørsmål om HVOR men om HVEM..

For meg handler ikke et hjem om et sted. Det handler ikke om DE eller DE veggene. DET interiøret. Eller DEN eller DEN adressen.

For meg handler et hjem om HVEM.
Det er folka som for meg skaper et hjem.

 

Her hos meg er det Hr Frodith og meg. Og i perioder hvor jeg er borte fra HJEMMET vårt, på ferie med søsters eller annet. Så er det Hr Frodith og meg jeg savner, når jeg savner hjemmet mitt.

Vi har flyttet rundt både hit og dit. Vi eier ikke egen leilighet. Vi finner HJEMMET der vi kommer. Så derfor kjenner jeg helt klart på at det er VI som er hjemmet. Ikke stedet 🙂

18 kommentarer
    1. Du er vel den eneste jeg kjenner som i likhet med meg tilhører det bitte lille mindretallet som frivillig har valgt å bryte med begge de topp to hardest innbarkede allmenne oppfatninger om hva som nærmest er for påkrevd å regne for et voksent, noenlunde oppegående menneske; Nemlig unger og egen bolig..
      Jeg har enda ikke klart å venne meg til de uttalelsene der det tydelig indikerer at det råder en allmenn oppfatning om at det å leie bolig i voksen alder er regelrett uforenlig med det å kunne betraktes som et greit oppegående samfunnsmedlem..
      I all den tid som er gått etter jeg forlot barndomshjemmet, har dette stedet som til enhver tid har fungert som mitt hjem for meg ikke vært påkrevd stort annet enn der jeg kan slappe av, lade batteriene, og ikke minst ha den fulle kontroll på hvem som slipper inn når. Selvsagt er ‘kællen’ med årene grodd fast som en del av denne hjemlige komfort og trygghet, men det jeg overhodet ikke ville fikset, er om det ikke var noen dyr der! Så når noen sier ‘hjem’ pr. d.d, går assosiasjonen raka vegen til ‘the furry 5’ 🙂

    2. Jeg bor jo alene, men jeg føler meg også “hjemme” sjøl om jeg også leier og har flyttet flere ganger de siste seks åra. Jeg gjør det til “hjemme” der jeg er/bor, både med hvordan jeg innreder og med min egen energi.😊

    3. Så vakkert, og du har så rett. Jeg har flyttet mye, hatt flere “hjem”, og bodd sammen med mange forskjellige også. Et hjem er der og da, sammeen med de du er glad i 🙂

    4. Du har så uendelig rett. Glemmer aldri den lille nabojenta. Huset brant ned.. familien ble husløs. ngen skadet. Noen sa.. så forferdelig for deg å miste hjemmet ditt. hun svarte.. jeg HAR et hjem.. Akkurat no har jeg ikke noe sted å ha det

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg