Etter null søvn i natt, var det en skikkelig oppkvikker å skulle på mammografi…

 

 

Etter en natt med ca NULL søvn, var det en skikkelig oppkvikker å skulle på mammografi i dag… NOT..

Jeg VÅKNET det skal jeg love deg, men jeg var nesten på full fart ned for telling etter at brystet hadde blitt skvist og dratt i etter alle kunstens regler for 3. gang. Det er 4 bilder som skal tas. Det må jo hales og dras en del for at de skal komme på plass under der, slik at de kan bli flate som pannekaker og bilder bli tatt. 

Hun som sto for skvisingen i dag var antagelig ny, siden hun strevde så fælt med å få dem i riktig positur. DE har nemlig ikke vært så vriene før.. Men man må vel en gang være NY i dette yrket også. Ingen er født med skvise og strekke-egenskaper liksom. Man MÅ trene. Så i dag ble JEG treningsobjektet. 

En ganske komisk situasjon FØR man kommer så langt som inn til skvisedamene. Jeg møtte jo så klart en gjeng med likesinnede der oppe. En annen gjeng som satt i ventesonen og “gledet seg” til skvisingen. Og vi satt jo der da med en meter mellom oss, som en gjeng innbruddstyver, og prøvde å late som det var HELT vanlig å se ut som akkurat DET….

 

Vel, nå er det overstått for denne gangen 🙂 

 

23 kommentarer
    1. Hahaha, ja, puppene blir skviset hit og dit. Jeg takker ja og nei annenhver gang. Orker ikke å bli skviset så ofte. Lurer forresten på om det blir lettere å få puppene skviset når vi blir eldre og de henger enda mer ned… ?

      1. Jeg tror det er like vondt uansett, selv om de kanskje er blitt litt flatere i utgangspunktet 😀 Henger foreløpig ikke SÅ mye her, pga har ikke hatt barn og vært gravid.

        1. Tror ikke mine kan kalles hengepupper heller, hihi 😀 Du har nok rett i at det er like ubehagelig og vondt uansett hengegrad!

    2. Det er noen år siden jeg var ferdig med denne torturen. Etter en viss alder blir man ikke innkalt lengere. Jeg må selv klemme og kjenne etter eventuelle kuler.
      Jeg fikk litt angst av å huske hvordan det var.
      Også det skjemaet som skulle fylles ut.
      Hvor mye alkohol jeg hadde drukket og så videre. Det var flaut noen ganger må jeg innrømme. Jeg har lenge vært glad i rødvin.

    3. Huff, det var da voldsomt. Ingen søvn og så bli skviset på den måten der 😀 Gruer meg til jeg skal. Sist tok jeg sånn biopsi, altså prøve av en liten kul som jeg bare hadde trent på meg. Da besvimte jeg på benken og holdt på å rulle på gulvet. Husker det var lang kø utenfor og at jeg skammet meg over å være til bry 😀

      1. Hvis jeg hadde besvimt hadde jeg blitt hengende i puppen, for jeg satt fast i maskinen 😀 Jeg husker den historien der, og du som var redd for å være til bry 😀 Det er jeg faktisk aldri redd for 😀

    4. Veldig gjenkjennelig😅
      Jeg husker mamma syntes det var fryktelig vondt, så jeg grudde meg til min første gang. Men det var slett ikke så gæærnt som jeg fryktet!😅
      Puppene mine er visst godt egnet for skvising!
      Håper du får sove godt i natt, Frodith😘

    5. Du hellige jul – du framstiller det helt topp…. var selv for 3 uker siden – strekk og dra og mos….. ikke spes gøyalt, men jeg har lært av mamman min at det er en av tinga man alltid må følge opp..! Vi er flinke vi, hihi – goooood klem <3

      1. Ja, må følge opp. Og jeg begynte ikke før jeg måtte. Altså ble innkalt som 50 første gang. Ja, vi er flinke, og det er jo fort over. Grudde meg ikke. Mulig jeg vil grue LITT mer neste gang, siden jeg nesten besvimte 😀 klemmer i vei <3

    6. Godt med alt som er gjort!
      Og det er så viktig med den mammografien – selv om akkurat den skvisingen er noe voldsom 🙂

      klem

    7. Så godt å være ferdig med det! Jeg er så pysete at jeg ikke har vært til det ennå jeg! De er i perioder litt ømmere enn ellers, og tenker det da må være rene torturen! Og du som attpåtil fikk en nybegynner i faget, – får håpe du slipper det neste gang! Vet det er viktig med å evt. oppdage tidlig, så får skjerpe meg.

      1. De gjør det vanligvis veldig fort. Litt som røntgen hos tannlegen. Pip-pip-pip og så “slipper” de klemmeplatene automatisk 🙂 Du burde gå å få sjekket du også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg