Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 10- kom inn, bli med :-)

 

Etter aketuren i nærheten av Mathallen her om dagen fikk Salt og Pepper skikkelig “blod på tann”. En ny i idè var klekket, for å slippe å trekke kjelken selv. Utspekulerte som de er sendte de en sms til Karidansen og ba om litt assistanse til aketur på søndag. De vet jo at JEG ikke er stort å satse på…Både lat, og nå i tillegg med brukket tå..

 

 

Og Karidansen er vant til både “mus” og “sleaføre” hun,  så hun var ikke vanskelig å be. 
“Er dere klare karer?” Karidansen  var hvert fall klar.
“Pff…. karer du liksom…”  mumlet Salt. Hun var en smule fornærmet i starten, men skjønte poenget. 
“Jada! Bare sett fart du!” Pepper tøffet seg litt. Han VAR jo en kar, og ikke en liten kar heller..

 

 

Og Karidansen satte fart hun. Med en fart hverken Rudolf eller Ussain Bolt kunne matchet føyk hun avgårde bortover, med Salt og Pepper på slep!
“Hui hvor det går!!”. 

 

 

Det gikk som det måtte gå. Pepper rullet som en ball bakover på kjelken, og lå plutselig som et “road-kill” (slakt) ved siden av kjelken. Helt urørlig.  Salt hadde tippet forover og lå med snuten i treverket.
Karidansen så til sin store forskrekkelse hva som skjedde, og bråstoppet: 

 

 

” Men KARER, dere må jo holde dere fast!! Dere har jo ikke sikkerhetsbelte på, så da er det bare å holde seg fast. Stort saktere kan jeg ikke løpe altså!!”  Karidansen tegnet og forklarte .

 

 

Salt satte seg med et rykk opp på kjelken, vred seg 180 grader, satte øynene  i meg og sutret: 
“Frodith!!! Kari løper ALT for fort!! Og hvorfor kaller hun oss KARER?? Jeg er JENTE!!”

 

 

Mens Pepper fremdeles lå på bakken og spilte død, hadde Salt kommet seg rett veien på kjelken. Og med et “hypp-hypp” suste Karidansen og Salt videre. Denne gangen holdt hun seg godt fast.

“Åååå, så moro!!! Det kiler i magen!! Du er den beste Rudolfen EVER altså!!! Du er herved fast ansatt krydder-kjører!” Salt lo så hun holdt på å trille av kjelken.

 

 

Men i enden av veien lå en som var mektig fornærmet. Var det ingen som hadde merket at han var “død”?? Han kom seg på beina igjen, børstet snøen av seg og tittet anklagende opp på meg: 
“Jenter er dumme!! Både de små og de store!!”

 

 

Men Karidansen hadde jo fått med seg det hele:
“Kom da Pepper!! Du ser da ganske så pigg ut! Nå fortsetter vi. Jeg har plaster om du trenger!”
Men Pepper trengte ikke noe plaster, bortsett fra kanskje på den såra stoltheten.

 

 

Så på et vips var Karidansen tilbake. Hun er flink med både stor og små hun, og skjønner når noen er lei seg: “Kom da Pepper. Jeg hjelper deg jeg.”

 

 

Hun strøk han over kinnet,  tok forsiktig tak i han og løftet han på plass på kjelken igjen.

 

 

“Sånn der er dere klare igjen, nå må dere holde dere godt fast da! Så løper jeg igjen”

 

 

“Er DU klar Frodith?”
Og det var jeg, så da satte vi i gang igjen…Jeg bak kamera, Karidansen som Rudolf og to lykkelige  rottentotter bak tømmene.

 

 

Og NÅ er vi klare for for dagens kalender-luke.

 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg begynner litt forsiktig, og så øker jeg nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Det er lurt for å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang:

 

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det andre har svart feil 😉 Riktig svar på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen av kalendergave.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av tiende kalendergave annonseres kort tid etterpå. 

Det er hjemmelagede kalendergaver!

 

 

#julekalender #adventskalender #jul #konkurranse

21 kommentarer
    1. Så godt Kari stiller opp! Nå ble det fart på kjelken ja. Håper den sårede stoltheten til Pepper er grodd.
      1 Dronning Elisabeth
      2. Frankrike
      3. Aston Kutcher

    2. Hehe, det gjelder å holde seg fast gitt xD Fikk nesten litt vondt av Pepper der han lå, men det endte jo godt (som det alltid gjør med de to raringene) <3

      1) Dronning Elizabeth
      2) Frankrike
      3) Ashton Kutcher

    3. Oj oj, så heldige de var som fikk Karidansen til å trekke kjelken. Smarte rotter, og snill karidans. Morsomt. Og klart du tør, hvor kjedelig hadde ikke livet vært om man ikke turte pakke ut ei tøyrotte og ta bilder av den offentlig 🙂 Bare moro jo! 1 Dronning Elisabeth, 2. Frankrike 3. Asthon Kutcher. Jepp, der jukset jeg, aaaaante ikke hva han siste het 🙂 klem<3

    4. Flaks man har venner som både kan trekke akebrett og trøste når det er behov for det <3

      Og dagens svar fra meg blir:

      1. Dronning Elisabeth
      2. Frankrike
      3. Ashton Kutcher

      Nå har jeg blitt flyttet over, så får vel bli litt aktiv igjen og se om alt funker som det skal 😛

    5. Så smart å få med en som kunne dra sleden…og jammen fikk dem fart ja…Stakkars rottentotter….hihihh..Herlig… 👀 👏 🐭🐭 Her er mine svar: 1: Dronning Elisabeth 2; Frankrike 3: Ashton Kutcher (den siste der måtte jeg jukse på altså…)

    6. Jeg gleder meg hver dag til å se hva Salt og Pepper har funnet på, og det hender jeg får meg en god latter også 😂

      Slenger meg på dagens oppgave:
      1. Dronning Elisabeth
      2. Frankrike
      3. Asthon Kutcher (tror det skrives sånn)

    7. For en herlig gjeng, både rotter og dere to store jentene. Ser ut som aking passet for alle sammen. Herlige bilder og historie om aketuren.
      Dagens rebussvar tror jeg er: 1 Dronning Elizabeth II av England, 2 Eifeltårnet er i Frankrike, og 3 Ashton Kutcher (fordi Two and a Half Men er favorittserier til mannen i huset ser jeg også på – ellers hadde jeg ikke kjent til ham).
      I dag har det vært broddeføre ute, speilblank asfalt – men jeg kom trygt både til og fra jobb. Klemmer <3

    8. Hei hei 🙂

      Nok et koselig innlegg fra deg, prøver meg på nytt opplegg med å svare hos deg 😉
      1. Dronning Elizabeth den andre – Elizabeth Alexandra Mary for å være eksakt 😀
      2. Salt og Pepper er i Paris, Frankrike 🙂
      3. Til slutt fikk vi se en yngre utgave av Ashton Kutcher.

      Håper du har en finfin dag så langt 🙂

    9. Takk for en trivelig akedag! Litt klabb og babb(sjøl om det ikke var klabbføre), men med Happy Ending!

      Nå kommer jeg ikke inn på bloggen min samme hva jeg gjør, så nå er det bare å vente på nytt passord! Bra du har gått foran meg i løypa, så jeg ikke får panikk!

      Jeg vet ikke svaret på den siste oppgava. Ser jo at andre har klart, men jeg vil ji helst “klare sjøl”, så i dag blir jeg bare “innlegget”…ikke innlogget – verken her eller der!

    10. For en herlig historie du og karidansen serverte, artig å få være med på<3 en liten hilsen fra gamleblokka – jeg venter fortsatt på overflytting, jaja, alt til sin tid. Ønsker deg en finfin dag<3
      1) Dronning Elisabeth
      2) Frankrike
      3) Asthon Kutcher

    11. å så hyggelig med en snill Kari å ringe til ,en akedag sammen er kjekt :=) en omsorgsperson er ikke å forkaste heller .
      dagen svar i dag er .

      1. Dronning Elisabeth
      2. eifeltårnet i Paris
      3 . Ashton Kutcher

      ha en fin dag da

    12. Nissen er Dronning Elisabeth, Salt og Pepper er i Frankrike,og bildet viser en ung utgave av Asthon Kutcher (eller åssen han nå staver navnet sitt..hehe)

      Ha en god mandag,klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg