Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 14 – kom inn, bli med :-)

 

Alle familier med respekt for seg selv, sender “skrytebrev” til jul.
Deres håpefulle blir avbildet i vakre omgivelser, smiler sine flotteste smil og slik kan brevene som masseproduseres og sendes ut prydes med en fin fasade. For ingen ønsker vel å sende brev med bilder av gråtende barn, og siste nytt om skilsmisser og slikt. Det er jo forståelig.

Så hvis man har en “familie” som ikke er helt A4, så er det LITT mer vrient med skryte-brevene. Men vi prøver hvert år VI OGSÅ.

For at ikke omgivelsene skal være noe å klage på i det minste, pleier vi å besøke en lokal fotograf… Og i år hadde han overgått seg selv. Innredningen og kulissene for julebildene var det hvertfall IKKE noe å si noe på.

 

 

Og inne fra høyre kom Salt og Pepper i sin fineste stas, og jeg hadde virkelig et lønnlig håp om at i ÅR, i ÅR skulle det gå bra…. Alt så tilsynelatende ut til å kunne bli en fin foto-session.

 

 

Vel…det var før jeg så at noe var RIV RUSKENDE GALT!! De hadde byttet klær!! Pepper hadde iført seg Salt sin kjole!! Og Salt kom i Nissens kostyme. Om det var et uhell pga litt stress på badet før vi dro, ELLER om det var ren sabotasje er nesten umulig å si… Jeg begynt å kjenne på litt nerver for denne økten… Jeg fikk skiftet om klærne i en fei… SÅNT skulle hvert fall ikke ut i årets julebrev. Pepper i kjole liksom..

 

 

Men om de hadde riktige KLÆR etterpå, så må du ikke tro at alt gikk som smurt. De GJØRS PÅ!! Helt garantert. Når den ene satt sånn noenlunde, så sto den andre på hodet…

 

 

Eller de var “all over the place” begge to…

 

 

Satt de på det stedet det var planlagt de skulle sitte, så hadde de garantert rumpa mot fotografen begge to…

 

 

De trodde kanskje at skrytebrev burde inneholde bilder av de beste “turnerne” men sånn er det jo ikke. Man ønsker jo barn som ser  veloppdragne ut på BILDER i det minste.

 

 

Men her var ikke sjanse i havet til å få til noen normale bilder..Jeg kjente det begynte å knyte seg i magen på meg…

 

 

Etter bare tull og fjas, i noe som minnet om timesvis…. var jeg blitt ganske ilsk!!

 

 

“Nå får det jammen være nok!! Hva i all verden skal JEG sende rundt til folk?? Dette minner jo mer om et galehus enn et møblert hjem med veloppdragne barn. Nå SITTER dere ordentlig!! Det blir ikke julekalender-trekking på NOEN av dere om dere ikke slutter!!” (Den tenkte jeg gjorde susen)

 

 

Da var det to som spratt lydige opp på hver sin stol, og satt vannkjemmet, rette i ryggen og med hvert sitt påklistrede smil. Der var bildet til årets jule-skryte-brev i boks 😉

Men nå er det klart for dagens jule-nøtter, inngangsbilletten til kalender-gaven.

 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg begynner litt forsiktig, og så øker jeg nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Det er lurt for å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang:

 

 

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det andre har svart feil 😉 Riktig svar på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen av kalendergave.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. Og vinneren av fjortende kalendergave annonseres kort tid etterpå. 

Det er hjemmelagede kalendergaver!

 

Ha en fin dag <3

 

 

#julekalender #adventskalender #jul #konkurranse

28 kommentarer
    1. God fredag i julehuset 😀 Endelig fant jeg deg, i morgentimene kom jeg hverken inn via søkemotor eller så noe innlegg via bloglovin – så nå blei jeg gla. Gir meg ikke før jeg får besøkt heller da 🙂

      1. Siv Jensen.
      2. Norge vårt Norge.
      3. En rotte ved pc-en er bedre enn en trådløs mus bak tastaturet

      Ha en super kveld videre 😀

    2. Ja, sånne familiebilder til Skryte -julebrev, de kan det være en MARE å få tatt! Godt du hadde noe å true med(som ikke var så alvorlig).

      Dagens nøtter:
      1. Siv Jensen
      2. Norge (Oslo)
      3, En rotte ved pc’en er bedre enn en trådløs mus bak tastaturet.

    3. Det ble jo bra bilde til slutt, alltid like morsomt når dere skal ta skrytebilde 🙂 Siv Jensen, Norge, En rotte ved pc`en er bedre enn en mus bak tastaturet. Goood helg <3

    4. Hei 🙂 Jeg er her inne for andre gang i dag. Den første gangen var alle innleggene dine og bildene oppå hverandre igjen, og det var klin umulig å forstå noe som helst. Men her hjemme går det greit, og jeg har fått lest innlegget om fotografering og oppgavene. Og jeg tror at jeg vet svarene 🙂
      1) nissen er Siv Jensen
      2) Salt og Pepper er i Oslo i Norge
      3) En rotte ved pc-en er bedre enn en trådløs mus bak tastaturet
      Da tror jeg fasiten er levert for i kveld 🙂 Ønsker deg en god kveld 🙂
      Oslopaddeklem

    5. For noen ertekroker. De er jo herlige da, men til slutt satt de pent!
      1 Siv Jensen
      2 Norge
      3 En rotte ved pc-en er bedre enn en trådløs mus bak tastaturet
      Ha en finfin kveld. Klemsiklem 🙂

    6. Hei, jeg prøver igjen
      1. Siv Jensen
      2. Norge
      3. En rotte ved pc-en er bedre enn en trådløs mus bak tastaturet
      Tenk så enkelt det ble å ta bilde når de to rottentottene bare ville samarbeide <3

    7. Helt herlig….Ja…er ikke alltid lett..selv med tøy rotter…..Mine rottiser er jo ganske flinke..men….dere ser ikke alt som skjer FØR det fine bildet….hihihih….Er så koselig å følge med på disse to…mine svar er her 1: Siv Jensen 2: Norgen 3:En rotte ved pc-en er bedre enn en trådløs mus bak tastaturet
      Ha en god kveld!

    8. Hehe, de kan være litt rampete disse to, men jeg synes jo et par av de tullebildene ble ganske så morsomme jeg! Og fint det siste da selvfølgelig 🙂

      1) Siv Jensen
      2) Norge!
      3) En rotte ved pc-en er bedre enn en trådløs mus bak tastaturet

    9. Hehe, ikke helt ukjent det der, – greit å se veloppdragen ut på bilder om ikke annet, hihi. Vel, her er mine svar idag:
      1) Siv Jensen
      2) Norge
      3) En rotte ved pc-en er bedre enn en trådløs mus bak tastaturet.
      Ha en flott fredag, – nå er det snart helg! 🤗

    10. Sånn skal det være!!!
      1) Siv Jensen
      2) Oslo
      3) En rotte ved pc-en er bedre enn en trådløs mus bak tastaturet

    11. Hi hi hi for noen søtinger altså <3 Var som å se ungene mine når jeg prøver å få et bra bilde av dem. 😀 Bak masken har vi Siw Jensen, Salt og Pepper er i Norge og teksten i hjertet står det (En rotte ved pc-en er bedre enn en trådløs mus bak tastaturet. Ha en fin dag <3

    12. God morgen 🙂 Eller er vel formiddag og jobb for deg 🙂 Snakk om rabbagaster , men du verden hva dere får til sammen. The result from the Jury of Rognan is:
      1. Siv Jensen (har jeg faktisk hilst på og fått klem av, og vært på møte sammen med…)
      2. Oslobyen i utkanten av Norge.
      3. Det er bedre med en rotte bak pc’en enn en trådløs mus bak tastaturet.

      Nyt dagen og helga 🙂

    13. Mornings søs 🙂
      Jammen har du ramperotter hahahaha men fine er de såklart <3
      Her er svarene: 1:Siv Jensen, 2:Norge
      En rotte ved pc-en er bedre enn en trådløs mus bak tastaturet
      Ha en smashing dag og stor god klæm <3

    14. her kjenner jeg meg igjen ,var til fotograf i usa med mine barn og min brors barn,det ble omtrent det samme :=)
      1. Siv Jensen
      2. Oslo
      3. En rotte ved pc-en er bedre enn en trådløs mus bak tastaturet

    15. Endelig er hjernen min klar igjen etter en liten maraton med gaveinnkjøp i går. Men ble ikke helt ferdig så jeg må på en liten bytur i dag også. Dagens nøtt var jo lett og det vil si at det er mange som har rett svar i dag. Så her er mine svar; 1. Siw Jensen 2. Norge 3. En rote ved PC-en er bedre enn trådløs mus bak tastaturet. Ha en fin dag.

    16. Hei-på-deg <3
      Hehe… artige skrytebilder av julerottene, særlig det hvor de sto på hodet. Det hadde jeg brukt til julekort 😀

      1. Siv "Morn'a Jens!" Jensen
      2. Heldigrottene er hjemme i hovedstaden her i Norge.
      3. En rotte ved pe'en er bedre enn en trådløs mus bak tastaturet

      Ha en fin torsdag <3 Kjempestor klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg