Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 17 – kom inn, bli med :-)

 

I går hadde jeg med en liten overraskelse til Salt og Pepper etter litt shopping. Staffeli så klart! Alle kunstnere med respekt for seg selv har staffeli. Så at de ikke har hatt det før er nesten rart…

 

 

Og at de ble overrasket er en underdrivelse. De ble jo så klart SPINNVILLE!!

 

 

“Frodith!FROOOOODIIIIT!!! Er det SANT, er de til ÅSS!!!”. De pep om kapp, uten at noen av de så ut til å “vinne”.

 

 

Så føyk de avgårde mot hvert sitt staffeli, og liknet til forveksling bittelitt på Maranne Auli og Vebjørn Sand.. 😉

 

 

Jeg ga klar beskjed om at de ikke fikk søle på den fine duken ELLER seg selv. Så her var det full fart fram og tilbake til maleskrinet, med nærmest TØRR pensel før de nådde lerretet… Men male klarte de, uten så mye som en dråpe på den pene duken.

 

 

 

Og jeg ante fort hva motivet var… Eller HVEM..

 

 

Sånn da var JEG ferdig hvisket Pepper forsiktig til meg….

 

 

 

 

Salt var også i gang. Og det var jo ikke fritt for at jeg ante konturene av motivet her også. Ganske så fort når sant skal sies..

 

 

Det hadde jo helt klart en likhet, og om ikke Salt kommer på utstilling i et galleri snart, så er det jammen meg litt rart..

 

 

“Sånn!! Ferdig! “

Hun snudde seg rundt og så rett på Pepper som sto og ventet.

 

 

Pepper kom tuslende for å ta verket i nærmere ettersyn…

 

 

“Pøh!! Skal det der forestille MEG eller??” Han hørtes nesten litt irritert ut..

 

 

Så tok de turen bort til Peppers bilde: “Pøh!! Dette er i alle fall ikke MEG!!” Salt fnyste, men hadde jo kjent igjen noe..

 

 

De skulte olmt på hverandre og begynte forsiktig en lite fektekamp, som seg hør og bør når to hormonelle kunstnere møtes.

 

 

Men da måtte Frodithen gripe inn: “Hei, dere to!! Dette blir det IKKE noe av!! Vi har julekalender å ta oss av! Det er bare å roe seg ned!!”
Og da roet deg seg på et øyeblikk.

Nå er det klart for dagens julenøtter!

 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg begynner litt forsiktig, og så øker jeg nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Det er lurt for å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang:

 

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det andre har svart feil 😉 Riktig svar på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen av kalendergave.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. Og vinneren av syttende kalendergave annonseres kort tid etterpå. 

Det er hjemmelagede kalendergaver!

 

Ha en fin dag <3

 

 

#julekalender #adventskalender #jul #konkurranse

21 kommentarer
    1. Flotte kunstnere jo! Og det skal jo være litt temperatur hos sånne ja 🙂 1. Kurt Nilsen 2 Russland 3 Musevisa og På låven sitter nisen. Ps. Tusen takk for NYDELIG kalendergave i posten!

    2. Litt rart at jo mer man er glad i hverandre jo oftere kan det bli litt høylydt diskusjon :DskaptDet er jo helt tydelig at de rottene dine er skapt for hverandre 🙂

    3. Salt og Pepper får prøvd seg på det meste di.. :)) 1 Kurt Nilsen 2 Russland 3 a) Musevisa b) På låven sitter nissen 🙂 Ha en trivelig kveld <3<3

    4. Åhh, de er jo kunstnere på høyt nivå begge to <3 <3 Herlig 😀 Og, det er bedre å drive med julekalender enn å sloss ja 😉

      1. Kurt Nilsen <3 <3 <3
      2. Russland.
      3 a: Musevisa, b: På låven sitter Nissen.

    5. Så kjekt med kunstnere i familien, blir spennende å sjå utviklingen 😂
      Så til mine svar
      1 Kurt Nilsen
      2 Russland
      3 Musevisa, På låven sitter nissen

    6. Nå også som kunstnere: hehe smiler bredt og er fornøyd 😀
      1) Kurt Nilsen
      2) Russland
      3) a) Musevisa b) På låven sitter nissen

    7. Vi rykker stadig fremover til jul, og jeg prøver lykken igjen 🙂

      1) Kurt Nilsen (sprekk mellom fortennene som jeg)
      2) Russland
      3) Musevisa og PÅ Låven Sitter Nissen

      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    8. Så flinke kunstnere, med ordentlig staffeli og pensler. <3 Her er mine svar i dag:
      1) Kurt Nilsen
      2) Russland
      3) a) Musevisa. b) På låven sitter nissen.

    9. Ingen spøk når hormonelle kunstnere møtes!😄

      1. Kurt Nilsen

      2. Jeg vet ikke hvor det flagget hører til. Er dårlig på flagg. Tipper Frankrike sjøl om Grete over her har skrevet Russland!😉

      3. Musevisa.På låven sitter nissen.😊

    10. God morgen, Frodith. Jeg har fridag i dag og har allerede bakt rundstykker. Må jo utnytte dagen 🙂 Skal si du har kustus på de to rottene siden de stopper å krangle med en gang du nevner julekalender… Og mine svar på den i dag er 1 Kurt Nilsen 2 Russland 3 a Musevisa b På låven sitter nissen
      Nå er det rydding og oppsetting av juletre som står på planen. Men det er jo lenge til jul… Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg