Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 20 – kom inn, bli med :-)

 

Jeg våknet i dag av et snabla skrål på utsiden….trodde jeg… Men da jeg fikk halt kroppen opp og var på vei på do, viste det seg at det var INNI leiligheten bråket var. Rett ved utgangsdøra sto Salt og Pepper med SYKLENE sine!!!

“Nei!!! JEG vil ha den røøøø!! Du kan ta den blååå. Du er jo gutt og greier!!”

Salt tviholdt på den røde sykkelen.

 

 

“Hei!! Dere to!! Kan dere roe ned litt! Klokka er bare 6…har dere tenkt å vekke hele bygården??!” Jeg var bittelitt grym nå…

 

 

“Og dessuten er det ikke noe sykkel-vær nå da!! Det er jo vinter!! Og jeg har ikke mulighet til å være med ut uansett. Jeg er SYYYYYK! Og alene får dere IKKE gå!” Jeg ristet på hodet.

 

 

Jeg satte syklene vekk med en brysk bevegelse, og møtte to slukørede blikk og en svak mumling:

“Det der var jammen dårlig gjort….”

 

Jeg synes litt synd på dem så foreslo en annen aktivitet.
“Vi skal gjøre noe gøy her inne på kjøkkenet, kom skal dere se. Mye moro man kan gjøre inne også.”

 

 

De sto forventningsfulle på kjøkkenbordet og trippet da jeg kom med “tingene” mine…

 

 

“VÆÆÆÆÆÆÆ! “
Jeg hoppet fram med en hånddukke på hånden, og brølte det jeg kunne. Salt og Pepper var slett ikke forberedt!

 

 

De dånte rett og slett…

 

 

Men de var fort på beina igjen, som vanlig.
“Nå er det min tur!!” 
Salt tredde på seg en av de SMÅ hånd-dukkene, en liten gris…

 

 

Og Pepper er så lettskremt at han falt i bakken før Salt egentlig hadde begynt…

“Dånte du av det DER!!!? Du er jammen en reddhare Pepper!”

 

 

“Det var jo bare en hånddukke. Og så MEG da….” Hun lo så hun hikstet der hun sto. Pepper tok seg en liten power-nap før han var i gang igjen..

 

 

Salt hadde tatt av seg den lille hånddukke-grisen, og tenkte at nå var vi ferdige med DEN leken… Men DA….inn fra siden….kom Peppers hånd SNIKENDE på en litt lumsk måte:

 

 

“MØØØØØØØØØØ!!!” Han beveget den lille ku-dukken på en veldig natur-tro måte. Hadde jeg ikke visst bedre ville jeg trodd det var en ekte ku….
Salt ble stiv av skrekk, og slo ut med armene (eh..labbene). Er det noe HUN er redd så er det kuer.

 

 

“Slapp av Salt!” Pepper tok den trøstende tonen. “Det er bare meg!! Og den kua er IKKE ekte” Han strøk Salt over kinnet og tørket bort noe som liknet et pels-tåre fra øyekroken hennes.
“Og du…du kan få trekke kalendergaven i kveld”.

Da lyste hun opp. Det er det fine med gullfisk -hukommelse. For det VAR jo hennes tur uansett. Men med dårlig husk blir man glad for de små tingene igjen og igjen. 🙂

 

Men før det kan trekkes noe som helst har DU en jobb å gjøre: 

Det er nemlig klart for dagens julenøtter!

 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her.  Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig, du må ikke ha blogg. Det er lurt for å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang:

 

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det andre har svart feil 😉 Riktig svar på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen av kalendergave i kveld.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. Og vinneren av tyvende kalendergave annonseres kort tid etterpå. (nå er det ikke mange dagene igjen..)

 

Det er hjemmelagede kalendergaver!

 

Ha en fin dag <3

 

 

#julekalender #adventskalender #jul #konkurranse

17 kommentarer
    1. Se her ja…har de til og med fått seg håndukker…så søte….Herlighet så morsomt….Herlig…og du må ha fortsatt god bedring….Her er mine svar 1: Kronprins Haakon 2: Erna Solberg 3: God jul

      Ha en god kveld!

    2. Åh, de er jo gode med hverandre og da <3 Ikke bare skremming og små-kranling ^^

      1) Kronprins Haakon
      2) Erna Solberg
      3) Denne mener jeg du har hatt med før og, og tror jeg svaret var god jul, så jeg sier det 😀

    3. Sykkel og vinter er ikke bestandig den beste kombinasjonen – kl 06.00 om morgenen er heller ikke rett tid for å dra ut å sykle.
      1 Kronprins Haakon Magnus
      2 Erna Solberg
      3 God jul gjetter jeg at hun sier.
      En arbeidsdag igjen, så er det juleferie! Det skal bli godt! Klem <3

    4. Liker de daglige historiene om rottene, og adventskalenderen din. Kjempekreativt og flott 🙂

      Her er svaret på dagens oppgaver:
      1) Kronprins Haakon Magnun
      2) Erna Solberg
      3) Det betyr “God jul” 🙂 En venninne av meg som bor i Sandnes er døv, og hun la ut en video hvor hun hilste alle “God jul” på tegnspråk 🙂

      Ønsker deg en kjempefin torsdagsettermiddag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    5. Ikke bare lett å være redd alltid <3

      Siden jeg er så heldig at jeg allerede har vunnet gjør jeg vinnersjansen til de andre større 😀 he he..

      God bedring uansett- kjedelig å være syk.

    6. God morgen 🙂 Jeg er også hjemme i dag – jeg er ikke syk, men i avspaseringsmodus. Jeg har rett og slett tatt juleferie, og nå skal jeg gjøre ALT jeg ikke får gjort på vanlige hverdager.
      Svarene på nøttene i dag tror jeg er:
      1) Nissen er Kronprins Haakon
      2) Bildet fra yngre dager er Erna Solberg
      3) På tegnspråk står det god jul
      Så nå skal jeg ut på tokt – du må ha fortsatt god bedring 🙂
      K

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg