Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 21 – kom inn, bli med :-)

 

For deg som leser bloggen min fast er det ingen nyhet at det er mye rare “karakterer” på jobben min. Jeg skrev tidligere i Frodiths Julekalender om en del snodige skruer som surrer rundt i gangene. (Les HER) . Vel… det dukker opp flere og flere etter hvert som julen nærmer seg.. Eller kanskje er det sånn at de bare blir mer synlige, fordi de “vanlige” folka har tatt juleferie…

I dag måtte jeg ta en liten tur oppom jobb, fordi jeg måtte hente noen ting der oppe. Jeg er ikke helt i form ennå i magen, men jeg kan ikke hente ting på jobben på julaften liksom..Så jeg halte meg ut, med Salt og Pepper i sekken, og det var nesten mørkt der oppe på jobben da jeg kom..

Likevel traff jeg på to typer jeg ikke kjenner SÅ godt… Hilste så vidt, på hver sin måte… 

 

 

“Howdy mam”!

 

 

“Heisan -peisan! “ (Kniiiis)

Jeg hilste nå høflig tilbake, og var på vei inn på kontoret, da Salt gikk amok…Og det var jo ikke noe bedre med disse enn de forrige “raringene” der oppe. En ubegrunnet frykt for rotter!!

 

 

 

Her var det helt slutt på “howdy mam” og “heisan -peisan”. Bare hyl og skrik. 


Jeg ba de oppføre seg… (rottene altså..) Og truet Salt med inndragelse av kalendertrekkerettighetene om hun ikke kom seg ned i sekken igjen.. 

 

 

Da føyk hun tilbake i sekken igjen, for trekke det vil hun.. (nå er det jo ikke hennes tur i dag men..)
Men før det kan trekkes noe som helst har DU en jobb å gjøre: 

Det er nemlig klart for dagens julenøtter!

 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her.  Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig, du må ikke ha blogg. Det er lurt for å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang:

 

 

 

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det andre har svart feil 😉 Riktig svar på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen av kalendergave i kveld.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. Og vinneren av tjueførste kalendergave annonseres kort tid etterpå. (nå er det ikke mange dagene igjen..) STORE VINNERSJANSER!!

 

Det er hjemmelagede kalendergaver!

 

Ha en fin dag <3

 

 

#julekalender #adventskalender #jul #konkurranse

28 kommentarer
    1. Orker snart ikke logge inn verken her eller der. Må jo gjette bilder og krangle at jeg ikke er en robot i evigheter før jeg kommer inn.. før jeg får sendt hver kommentar,, i det hele tatt før. Men prøver å sende….

      Mãrtha Louise, Rod Stewart, Når rottene er borte danser katten på bordet, og katten det er meg

      I morgen tidlig drar vi sørover .. så riktig god jul til deg og dine 🙂

    2. Uff..er du syk enda…God bedring til deg! og håper du ikke smitter Salt og Pepper nå da…så får dere DEN jula….hihih….Er litt fraværende her nå..men leser og akkurat hos deg..må jeg jo kommentere..for jeg vil være med på trekningen…Så her er mine svar…1: Martha Louise 2: Rod Stewart 3: Når rottene er borte, danser katten på bordet. Og katten..det er meg.. Ha en god kveld!

    3. 1) Prinsesse Märtha Louise
      2) Rod Stewart
      3) Når rottene er borte, danser katten på bordet.. Og katten.. det er meg..

    4. Du er god på å skape ulike roller og historier, det gjør det alltid spennende å titte innom for å se hva slags sprell du har funnet på 😀 Håper du blir skikkelig frisk til jul <3

      1) Märtha Louise
      2) Rod Stewart
      3) Når rottene er borte, danser katten på bordet.. Og katten.. det er meg..

    5. Heisann. Tror jeg skal slutte å kommentere med mobilen, for de svarene forsvinner bare når jeg trykker at jeg ikke er en robot…
      Det er litt av noen typer du jobber med 🙂
      1. Prinsesse Märtha Louise
      2 Rod Stewart
      3 Når rottene er borte, danser katten på bordet. Og katten…det er meg…
      Nå er det juleferie, og jeg gleder meg til noen herlige fridager. Klemmer <3

    6. Du lever deg inn i di fleste roller du.. Kule bilder av deg her :)) Har fått med meg at du ikke har vært i form ja..fortsatt god bedring med det :)) 1 Martha Louise 2 Rod Stewart 3 Når rottene er borte, danser katten på bordet. Og katten.. det er meg..

      Kos deg med kvelden 🙂 Klem <3

      1. Så koselig du kom innom Annebe, og gjettet og greier. Du har ikke vært i særlig form selv? Lite på bloggen. Kos deg du også <3 klem <3

    7. Litt av noen typer du traff på, – nesten godt Salt skremte dem litt så de ikke blir der liksom. Dagens svar:
      1) Märtha Louise
      2) Rod Stewart
      3) Når rottene er borte, danser katten på bordet… Og katten..det er meg..

    8. 1 Martha Lovise
      2 Rod Stewart
      3 Når rottene er borte,danser katten på bordet .. ” og katten.. det er meg..

    9. Kule typer på jobben din 🙂 1 Martha 2 Rod Stewart 3 Når rottene er borte danser katten på bordet, og katten det er meg. 🙂 God juleferie <3

    10. God frimorgen 🙂 Jeg er kommet meg opp og er litt i gang med mine gjøremål i dag. Håper du føler deg bedre i dag, og at du kommer i form før julen setter inn.
      Dagens svar på nøttene:
      1) Märtha Louise
      2) Rod Stewart
      3) Når rottene er borte, danser katten på bordet .. Og katten.. det er meg..
      Håper dagen din blir frisk og fin 🙂
      Osloklem
      K

    11. god å høre att du er bedre :=) stilige damer du traff på jobben da,best å være snill med dem .
      1 Martha Lovise
      2 Rod Stewart
      3 Når rottene er borte,danser katten på bordet .. ” og katten.. det er meg ..

    12. Nå altså, er det slutt på å være smugleser! Jeg kaster meg rett inn i konkurransen!
      1. Märtha Louise
      2. Rod Stewart
      3. Når rottene er borte danser katten på bordet. Og katten….det er meg..
      Har vært morsomt å følge bloggkalenderen din, og de to rottentottene har jeg skikkelig sansen for. Har savnet deg de siste dagene! Fortsatt god bedring! Vi sees i januar🎅

    13. 1. Marta Louise
      2. Rød Stewart
      3. Når rottene er borte.. danser katten på bordet.. og katten… det er meg.

      Festlige damer, og energiske rotter! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg