“Frodiths lille januar-moro”- 30. – Liv

 

 

LIV

Dette lille diktet som jeg skrev i fjor vår synes jeg beskriver LIV. I alle former. Planter, dyr, mennesker, verden. Og lar det være mitt bidrag på den nestsiste dagen: 

 

 

 

“I duggdråpene fra et nattekaldt soveromsvindu”

Fuglene gjesper og strekker seg
i morgensolen som titter fram bak åsen

Fluene mumler dovent
før de tar morgenbadet i duggdråpene fra et nattekaldt soveromsvindu

Rådyrene har forlatt “åstedet” i morgenlyset
etter å ha forsynt seg friskt av nyutsprungene knopper

I strålebadet fra en ensom, kjølig morgensol  sitter jeg
og kjenner på at livet er ganske så bra

 

 

 

Hvis du lurer på hva jeg holder på med her, så er det en liten januar-utfordring, og du må lese på “Frodiths lille januar-moro” for å finne ut av opplegget og hva oppgavene går ut på 🙂 Det begynner å nærme seg slutten på utfordringen.

 Noen har vært med hver dag, noen har vært med en dag. Vi har alle varianter. Men uansett gøy at mange fant noe glede i januar-utfordringen

 

Og hvis du får lyst å se hvem andre som er med/har vært med, så finner du de på linkene under her.

 

Heidisverden

natheless

livetmedvesla

Mettejosteinsdatter

Pensjonistgunna

happy

friluftsheidi

kjerringtanker

elevele

zoeticworld

utifriluft

bunny

Skogfruen

Solliv

Fruensvilje

Gryende

BforB

Kariengesvik

audmarit

Lenalykke

kvardagsengel

Allansverden

Lindasakseide

 

 

12 kommentarer

Siste innlegg