“Fru Rotte”- en skrekkhistorie fra virkeligheten!

 

I disse Halloween-tider er det vel på tide med en liten “grøsser”….? Fra VIRKELIGHETEN faktisk!!

 

 

Dagen i går startet som mange andre dager… Med et digert gjesp før jeg satte føttene i gulvet på soverommet…Etter det var ingenting som andre dager…Etter det gikk det bare utforbakke..

 

Jeg tok på “pysjen” som jeg pleier, og skulle bare skynde meg på do, før jeg tok fatt på  de daglige morgenrutinene. 
Fremdeles litt paranoid etter å ha funnet en død rotte i kjelleren i bygården her i sommer, skottet jeg med plirende øyne mot stue-avdelingen idet jeg lukket opp soveromsdøra. Det har liksom blitt en vane… må bare “sjekke”, og jeg har liksom ledd litt av meg selv og ristet litt oppgitt på hodet fordi jeg har fått dette bildet fra i sommer på hjernen: “Det er ikke rotter INNE i leiligheten liksom”

Men… du vil ikke TRO hvilket syn som møtte meg da jeg skottet inn mot stuen!! DER midt på stuegulvet sto Fru Rotte! Eller mulig det var en Herr!! Håper egentlig det…at det ikke var en gravid rottemor jeg så.. Vel, hun STO ikke så veldig lenge.. Etter å ha hørt mitt stønn, gisp, eller SKRIK som kom ut gjennom gapet, så tok hun til fornuft og jogget avgårde mot det jeg regner med er et sted å komme seg “ut”. 

Borte ble hun! Uten at jeg aner hvor hun “kom seg ut”, eller om hun ER ute…
Dette var ingen søt liten “mus”, (som Salt og Pepper)

 

 

…som lever sitt liv i sus og dus…  i fred og fordragelighet….

 

 

 

Nei…det var en ROTTE, på størrelse med denne!!
Du skjønner hvor stor den er når du må se OPP på den liksom??!!

 

 

 

Jeg hadde en forferdelig dag i går på jobb!! Hjernen spant rundt EN eneste ting: Rotte!! Fru rotte!!

Utleier er kontaktet. Rentokil er kontaktet. Men stort blir ikke gjort i helgen. 
Rottefelle er skaffet så lenge. Den var tom i dag tidlig.. Heldigvis??! Eller SØREN??!

Trenger jeg å si at jeg nesten ikke har sovet i natt??!!

 

 

 

(Det er forferdelig mye rotter i år har jeg hørt rykter om, så du skal ikke se bort fra at du har en pilende omkring du også. Når du går til sengs kommer den muligens fram, og tar seg en liten dans på stuegulvet ditt…)

 

 

#rotte

24 kommentarer

Siste innlegg