Glede seg over og glede seg til

 

Er ikke det samme greia liksom? Å glede seg over og å glede seg til…??

Langt i fra! Glede seg over er for meg noe som skjer i nåtid, så og si. Det jeg gleder meg over her og nå. Det jeg setter fokus på som er bra, i det som likner på et NÅ. For NÅ-tid finnes jo egentlig ikke. Det du kaller NÅ er fort og galt over i fortid, før du få sukk for deg.

Vi har nær framtid, og nær fortid. Men NÅ eksisterer kun i våre tanker… Eller?

Vel…ferdig med filosoferingen for denne gangen.


Jeg har saker som jeg gleder meg over, her og nå:

  • Jeg gleder meg over at jeg er nesten HELT frisk igjen
  • Jeg gleder meg over våren og varmegradene som kryper oppover gradestokken
  • Jeg gleder meg over å våkne hver dag, og kjenne at jeg er riktig så fornøyd med å våkne som akkurat den jeg er

 

 

Så hva er det å glede seg TIL da?
Vel…siden jeg har slått fast at de ikke finnes noe NÅ nesten…så vil vel alt i fra de neste sekundene og framover til jeg dør være framtid, ikke sant? Og dermed kan neste kopp kaffe være noe å glede seg TIL…. Skjønner? Men…

Jeg har noen litt større saker å glede meg TIL også:

 

  • Jeg gleder meg til Kjersti kommer til Oslo! Vi skal tilbringe noen timer sammen i morgen og noen på fredag. Tidligere bloggvenn, nå Bergens-BFF-en: Kjersti- Minmatgaleverden
  • Jeg gleder meg ti å begynne på jobb igjen på torsdag
  • Jeg gleder meg til frisør på lørdag. Tror jeg skal spare undercuten, og få langt hår igjen under. Men frisørtime er deilig uansett
  • Jeg gleder meg til å møte Kari  og Monica på lørdag. Kari er i byen. Og brått ble det tid for et lite Kinder-egg. 😀

 

Har du noe du gleder deg over, eller gleder deg til?

 

 

4 kommentarer
    1. et viktig innlegg :=) og godt du har noe å glede deg til .Jeg har også å glede meg til ,vårt 2 barnebarn skal konfirmerast,min søster kommer og blir her ei uke iallefall ,det gleder jeg meg alltid til

    2. Fint innlegg om å glede seg over og glede seg til! Jeg gleder meg forresten over at du begynner å bli frisk! Og jeg gleder meg til å møte Monica og deg til helga! 🥰

    3. Jeg gleder meg til å finne de første postene i turorientering på lørdag, tur til England i juni og miniferie til Østfold og Gamlebyen + Sverige en gang i løpet av sommeren. Herlig å ha ting å glede seg over og til! 🥰

    4. Det er visst dagen for gleder😉Akkurat nå gleder jeg meg til å ta i bruk alt som ligger i tursekken🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg