Hamsteren har landet! Skilpadden har overtatt..

Her går det i skilpadde-tempo i dag… Deilig!!

Nå har jeg vært hamster i løpe-hjulet en god stund. Det går i spinnvill fart innimellom, og på slutten av dagen bare suser det rundt ørene, selv om jeg sitter innadørs og ikke et blad på trærne rører seg overhode…. Det er INNI hodet det suser, og det er ikke BARE tinitus/øresus skal jeg love deg.. Her suser det andre steder også..

Men i går landet jeg sånn rimelig greit, på utsiden av hjulet. Ble på en måte slynget ut derifra i full fart, etter en uke med småttiser inne på deltid, for så å lande på begge beina i en litt forlatt by. Jeg tror folk innbiller seg det er påske nå, for det er omtrent like stille på utsiden av vinduet mitt som det vanligvis er i påsken.

Jeg har sittet på rumpa i sofaen, slik en ekte skilpadde gjør. Og viftet med tærne…

 

Drukket kaffe i skilpadde-tempo, spist litt, farget håret, surret rundt i pysjen. INGEN venter noe sted. Jeg kan bare surre rundt her inne i pysjen med Hr Frodith. Og det at jeg KAN det hvis jeg vil gjør at jeg ikke nødvendigvis MÅ det… 😀  Så jeg stikker en skilpadde-tur på butikken og kafé. Og titter litt på byen gjennom slow-motion-briller

 

Vi snakkes!

6 kommentarer
    1. Deilig med pinse og langhelg! Godt å kunne roe helt ned og gjøre akkurat det man vil. 🥰 Småttiser kan være slitsomme på sitt vis, så godt å få litt fri.

      1. Travelheten i byen har jeg lite problem med, det er hamsterkjøret med jobblivet som blir litt slitsomt… 😛 Da er det godt å lande, og få inn skilpaddemoduset 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg