Har noen noensinne SETT en svett gris?

 

Jeg har vært ute og TUSLET i dag.. 
Og selv litt tusling fikk meg til å “svette som en gris”! Jeg var helt våt på skjorta. Kroppen er ikke helt med, for det var ikke SÅ varmt ute. Jeg har IKKE feber, men dette var altså mer enn grisen tålte likevel…

Når vi snakker om griser: Har du noen gang sett en svett gris? Eller sett en gris svette? 
For fakta er nemlig at de kan ikke svette! Grisene altså! 
De har ingen innebygget måte å kvitte seg med svette på, som vi har. Så derfor kjøler de seg heller av med å rulle i gjørma..

Så “svette som en gris”…den må du lenger ut på landet med 😀

Vel…jeg var i alle fall svett…
Ruslet…tok noen stolper i “stolpejakten”. Og jammen fint de stolpene befant seg på Rodeløkka, for der er det fint..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nå har “grisen” gått hjem igjen, og resten av kvelden er viet “sofagrising” 😀

 

 

 

 

13 kommentarer
    1. Der var det fint, og SOL!☀️
      Du hadde neppe blitt svett her i regnet.😅💦
      Underlig uttrykk det der. Å svette som en gris.
      Det burde jo bety det motsatte av det vi vil ha det til.
      Håper du har fått kjølt deg ned i kveldinga.🤗

      1. Går bedre å sitte HELT stille i stua når man er syk fremdeles. Men det var godt å være ute litt likevel. I morgen skal jeg prøve LITT mer 🙂

    2. Såååå koselig det er der <3 Begynte med en gang å tenke på hvordan det var der for 40-50 år siden av en eller annen grunn 🙂 Du er så smasking flott med masse farger og ingen svett gris nei! Gooodklæmme <3

      1. Ikke sant det er fint der. Det hadde vært koselig å tatt deg med dit en gang. Rusle rundt. Det er en liten by i byen her, med parker som jeg NESTEN tror er bare deres. Men er ikke det. Jeg var der i dag. Fant stolper 🙂 Jeg følte meg ikke mye fin i dag. Dårlig form fremdeles. Men mye bedre, og snart HELT bra 🙂 Var virkelig HELT svett under skjorta, rant liksom Enda jeg gikk i bare skyggen, og ruslet. Det var ikke SÅ varmt. Det var fordi jeg ikke tålte noe særlig 😛 Klemmer <3

    3. Hmmm – kjenner ikke så mange griser, haha….. men okei – da er det jo dumt å si svett som en gris da….! Du er forresten ingen gris – noen ganger er vi vel bare så varme fordi vi er litt ute av form… nyt kvelden <3

    4. så vakkert det er hos deg ,godt å lufte seg litt men du høres ikke helt frisk ut ennå nei ,svett gris ,vel her på Leira er det 4 griser som går ute ,og dei bare hyler etter mat og når det er varmt ligger dei inni huset sitt :=)

    5. Så fint det er på Rodeløkka 🙂 Nei, grisen svetter ikke, og på en måte kvitter den seg ikke med avfallsstoffer. Det er visstnok derfor muslimer ikke spiser svin.

      1. Ja, Rodeløkka er som en liten gammel by, i byen. Går tilbake til gamledager på en måte 🙂 Ikke tenkt på dette med grisen før. Jeg vet jo den ruller seg i søla for å kjøle seg, men ikke tenkt det var fordi den ikke kUNNE annet. Vet jo også dette med urent dyr, men heller ikke HER tenkt på sammenhengen altså 😀

      1. Jeg også egentlig 😀 Aldri tenkt på det, men begynte å lure hvorfor det heter svette som en gris….og da skjønte jeg jo at det er helt MERKELIG egentlig at det heter det 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg