Hvor “flink pike” er man nødt å være liksom?

 

Hvor “flink pike” er man nødt for å være liksom?

Hva er det som gjør at vi, når vi har levd såpass lenge som vi har, fremdeles tror at vi må være “flink pike”?
Hva er det som gjør at godt voksne jenter tror at de må stille opp til en helvetes mange USAGTE forventninger??

For det er mye som ligger der ute nemlig…ute i verden…masse usagte ord…masse regler og normer….Som slett ikke er skrevet ned…men som allikevel gjør at mange flotte jenter tror at de MÅ følge dem… Det finnes ingen POLITI som lurer bak hjørnene, så fort du bryter disse usagte reglene…Men det er mulig at det “usynlige politiet” er like så mye “fangende” som et synlig ville vært…

 


 

Når verden, eller muligens ditt eget hode, lager en masse rare forventninger til deg….så gjelder det å kjempe litt i mot. Fjerne den lenken med kule på,  som er låst fast i foten din…slik at det blir lettere å gå videre…

 

 

 

For det er jo vi selv som bestemmer hvordan vi skal leve.. og ikke disse “usynlige folkene” med alle reglene sine… Så da er det på tide å “gi dem en på tygga”, alle som en, med et rungende NEI til det du ikke vil være med på…

Så kan de bare sitte der, med skjegget fullt av postkasser og alle forventningene sine…MEG får de hvertfall ikke!

Jeg er flink nok i massevis så det holder!!

 

 

Følger du andres usagte forventninger innimellom?

 

 

(En liten reprise på et tema jeg synes er veldig viktig å ta opp. Jeg er ikke blitt så mye flinkere enn da jeg skrev dette i 2016. Men jobber med saken 😉 )

 

 

#flinkpike #forventninger #usynlig

8 kommentarer
    1. Det jeg lurer på er hva som er årsaken til at hodet er fullt av slik måting, og følelsen av andres forventninger?
      Må jo være noe som har fått en til å føle slik?
      Jeg går på limpinnen rett som det er, og sliter litt vel mye med dette for tiden.
      Jobber meg ut av det, men veien er så lang…en sånn mørk tunnel som ikke har så mye lys 🙄🙂

    2. Ja, det er enormt slitsomt med sånt som dette, og det er ikke rart mange blir syke, rett og slett.
      Jeg har selv blitt flinkere til å gå min egen vei, uten å bry meg. Men helt klart, jeg skulle gjerne blitt flinkere. Jeg har jo til og med gått på kurs for å lære meg å tenke på meg selv, og ikke kun på alle andre. Jeg har gått på kurs for å lære meg at jeg er god nok akkurat som jeg er. Så det har så klart hjulpet veldig 🙂
      Viktig tema å ha på agendaen 🙂
      Klem ♥

      1. Ja, viktig. Jeg har skrevet mer om det i dag. Jeg er litt opptatt av dette om dagen. Og prøver nå og gi litt f…og melde meg til ting uten å kunne, fordi det er bra NOK 🙂 Klem

    3. Bra formulert. Disse forventningene en setter opp for seg sjøl, for jeg tror det er mest i sitt eget hode en bygger opp dette. Forventningene. Jeg skriver om akkurat en avart av dette i dag. Presset en legger på seg sjøl. Jeg er nok kommet dit at det er mine forventninger først og fremst, som herjer. Og de er slitsomme nok. 🙂

      1. Ja, helt klart mest i sitt eget hode. Hva man TROR folk forventer. Ikke sikkert overhode det er sånn. Og uansett skulle man bare følge det man selv føler er riktig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg