Hvor mye skal man bry seg??

 

Det finnes kanskje ikke noe fasitsvar på dette spørsmålet, men av og til lurer jeg på hvor MYE eller hvor LITE man skal bry seg med hva andre gjør…
Jeg prøver å være snill og grei, passe mine egne saker mest mulig og la andre ta sine valg. Man kan ikke endre ANDRE, men må passe på sine egne saker. Da blir alt så bra!!….Eller blir de det?

 

 

Jeg så noe som jeg ikke akkurat ble sjokkert over kanskje, selv om jeg så sånn ut.. men dette er vel heller noe jeg fryktet..og NESTEN regnet med…

I dag tidlig var jeg innom butikken på vei til jobb, og skulle kjøpe rundstykker om det var mulig. Jeg kjøper IKKE de som er “upakket” og ligger klare for Corona-attack, men tar de som er pakket i par av butikken. Hvis ikke de har det, dropper jeg det. Men ikke alle tenker sånn, og akkurat DET var det jeg tenkte. Man HAR “tenger” til å plukke med. Henger både her og der, men NOEN synes det er mye bedre å plukke med hendene sine. 

 

 

 

Jeg sto og så på at han grafset i vei og så kunne jeg ikke dy meg lenger. Jeg bare MÅTTE bry meg litt!!! LITT Corona-politi må man vel ha lov å være?? Jeg VET jo at dette kan gå ut over andre om alle gjør som han!! Jeg pekte på “tangen” og sa med streng mine: “Bruke tang!!”

Han hadde jo plukket ferdig, og så bare på meg med et rart blikk…Men jeg TENKER HAN HUSKER DET SENERE JEG!! Den strenge damen i butikken, som ba han bruke tang. Så neste gang tar han forhåpentligvis en tang! 😀

 

 

 

#smitte #bryseg #corona 

25 kommentarer
    1. Ja…det finnes faktisk slike folk desverre.
      Vi har sluttet å bruke brødskjærer på butikkene. Kjøpe helbrød isteden og skjære selv hjemme.
      Men jeg synes at det var bra at du påpekte det:)

    2. Han husker det neppe! Det vil alltids finnes folk som ikke ser lengre enn sin egen nese! Men selvfølgelig skal vi bry oss…ellers kan jo alt gå galt. Så takk for at du bryr deg 🙂
      Ha en fin dag 🙂

      1. Håper du har hatt en fin dag Majbee. Jeg har vært innom bloggen din flere ganger, men får jo ikke lagt igjen noen kommentar 🙁 Du får søke overgang hit etterhvert 🙂

      1. Ja, det er egentlig ganske rart. Det er ikke sånn at vi har holdt på i flere ÅR liksom. Rart at folk gir f…så kort tid etter. Og når det er så FARLIG egentlig 😮

    3. Jeg synes du var tøff som sa fra. Jeg har (så langt) bare sendt noen morske blikk. Det er særlig viktig å være forsiktig med bakervarer i løs vekt, for de kan ikke akkurat få en omgang med Zalo når man kommer hjem. Sånn tenker i alle fall ho som (periodevis) har vasket frukten sin med Zalo!😉

    4. Bra at du ga beskjed, – kan også hende at han ikke så tengene. Nå ligger de på andre plasser enn før, men det går an å spørre.
      På en bensinstasjon her hadde de skrevet en lapp på døra til bakervarene om å bruke tang og hvor den lå.

      1. De var lett synlige. Og burde ikke ta om han ikke fant tang. For han kunne smittet noen om han hadde hatt corona. Ja, jeg MÅTTE bare si noe 🙂

      1. Jeg har nok av og til FØR, brukt posen jeg skal ha det i, som “hanske”, og fisket det oppi. Hvis det ikke var tang der. Men NÅ, nå synes jeg egentlig det er veldig rart det finnes sånne “løse” rundstykker i butikken 😮

    5. Slike ting er det helt greit å bry seg med. Når de ikke skjønner det selv er det bra at du sier ifra. Merkelig at enkelte ikke har fått med seg smittevern regler, merkelig at enkelte ikke bryr seg. 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg