I dag er jeg SKIKKELIG glad!

Ingen spesiell grunn egentlig. Jeg er bare skikkelig glad inni meg!
Jeg har vært og plantet på graven til mamma og pappa. Jeg har jo ikke en plante i huset selv en gang, og langt mindre utafor huset.. Men jeg har begynt å like å pusle litt på graven. Jeg får fin hjelp i butikken, til hva som er lurt å plante. Og det ble skikkelig fint. 

 

Masse markblomster fremdeles også. Fine å se på, og fine fotomotiv.

 

 

 

 

Det var liv i Vestby i dag! Mer enn vanlig. Stedet der jeg vokste opp er forvandlet trill rundt. Strever av og til med å kjenne meg igjen. Nye leiligheter og blokker overalt. Nye skoler, nye parker. Det er som mitt lille barndomsland på “steroider”. En stor utgave av den den gang spinkle bygda.

I dag var det små markeder her og der på det lille stedet. Jeg fikk med meg noe av atmosfæren mens jeg jaktet stolper.. Korpsmusikkk, band, vaffelsalg, kles-utsalg, folk som skravlet med gamle kjente, ungdommer som hadde kledd seg for å møte “nye” mennesker…

 

Se på denne lille skogen da! En vakker bjørkeskog! Sånn blir man glad av 🙂 

 

Og tror du ikke, rett før jeg skulle ta buss for tog hjemover igjen at jeg “gikk på” denne på en bruktbutikk da!! Ko-ko-kjole på 50 %. Og når den i utgangspunktet kostet 150,- så ble det ikke akkurat dyrt 😀 

 

 

 

Ja, i dag er jeg bare skikkelig glad! Fra hårrota og ned i lilletåa. Sånne dager skal man ta vare på 🙂

 

16 kommentarer

Siste innlegg