I dag skal jeg begynne et nytt å bedre liv…

 

Synes du har hørt den før?? “I dag skal jeg begynne et nytt og bedre liv!”

 

Ja, er det noe rart da? Det høres jo så veldig seriøst ut. Så bindende. Så alvorlig. Så ENDELG.
Ikke rart det går dårlig!

Det betyr at da må man jo begynne om igjen da.. Igjen og igjen… Og derfor har du nok hørt det før.  

Så jeg skal egentlig absolutt ikke begynne et nytt å bedre liv!. Det blir bare tull!
Men jeg kan jo gjøre noe med akkurat dagen i dag! Gjøre den bittelitt bedre enn den i går. Og for meg gjelder det egentlig luft og trim akkurat nå. 

 

 

 

Jeg trenger ikke egentlig å gå på badevekta for å slå fast at det har sneket seg på noen Corona-kilo igjen. Det kjennes på buksene mine, og det er kanskje derfor jeg går så mye i kjoler…For å slippe å forholde meg til det. At jeg skylder på coronaen er jo en annen grunn til at det går så dårlig å få gjort noe med dette. Coronaen er nemlig kommet for å bli…en stund… MEN nekter visst å ta noe som helst ansvar for vekten, enten den går opp eller ned…

 

Så hvis jeg er nødt å ta ansvaret SELV….og jeg ser ut for å måtte begynne IGJEN og IGJEN på dette “bedre livet”…vel…så GJØR JEG DET DA!!

Starter med i dag! Skal både lufte snuten, og se om ansiktet kan få en bedre farge, OG få aldri så lite trim med en gåtur i kuldegradene. 

 

 

#livet

18 kommentarer
    1. Helt enig med deg, Frodith! Å starte på et bedre liv, gang på gang, er bare tull! Man kan heller gjøre mer av det man er god på fra før. Det er bra! Du er flink til å komme deg ut, luft snuten, som du sier. Fint at du fortsetter med det! 👍🏻

    2. Man kan stare men de fleste har trøbbel med og gjøre det til en vane. Det der sier og tenker mange men et blir mange ganger med det. Det er fint men kalt ute en jeg så både de som var på vei til slalombakken og e som trimma på el-sykkel i dag. Går nok en tur ut etterpå i dag men kom nylig hjem og det var deilig. Ha en fin dag.

    3. Et skritt av gangen er nok best. Jeg er flink til å love meg på kvelden at neste dag skal jeg være flinkere med mye. Så kommer neste dag da, og jeg er like treg.Men jeg vet at januar kan være tung, og med korona på toppen, ble det ikke bedre.Ikke det at det burde være en unnskyldning,men…. Sier som naboen, at det er visst nok med time for time i denne rare tiden. Men denne helga har jeg bestemt meg for å nyte, og det skal jeg da jammen klare. Så er det mandag igjen etterpå!!!! Klemsiklem:)

    4. Nydelig dag i dag, i det minste her på Hønefoss. Er det grått i Oslo så gå mot toppene. Der tror jeg sola vil komme. Du behøver ikke velge Holmenkollen, holder med St. Hanshaugen eller Ekeberg – jeg vet du liker å gå tur der.

      1. Tror jeg skal prøve en tur bortover Vippetangen. Se på vannet 🙂 Sikkert GRUSOMT kaldt der, men veldig pent. SÅ jeg får kle meg godt 🙂 Var ute kl 8 og kjøpte ferske baguetter på Backstube. DET er lykke altså 🙂

    5. God morgen!
      Ja av og til må vi bare på en måte “starte på nytt” selv om det ikke er akkurat det vi gjør 😀 hehehe

      Lag deg en fin fin lørdag <3 klem

      1. Jeg begynner om igjen hver dag 😀 SÅ ikke noe vits å bestemme at det skal gjelde HELE livet 😀 Ha en fin dag du også Mette <3 klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg