Is-servering på Cafe “Det Glade Hjørnet”. Kom før den smelter!!

 

Heisan! Ja her er jeg igjen.  I går var Vestfroken “cafè- vikar” borti leiligheten sin, og holdt åpent når jeg var gåen.

Men nå er døren åpen her igjen, solens stråler sniker seg inn dørene her, og jeg bestemte meg for å servere litt IS til dagens gladnyheter:-) For hva er bedre enn IS??

 

 

 

 

Ikke mye som slår det? Det måtte i tilfelle være glad-nyhetene det da. 
Og det er jo derfor vi kommer hit til kafeen, for å fortelle hverandre litt gode nyheter om livene våre. Det FINE i livene våre. For det er alltid NOE som er fint, og nå mer enn noen gang er det viktig å trekke dem fram i lyset. Fokusere på dem.


Du må skynde deg å ta en is, før den smelter. Og jeg har dessverre bare to typer. 

 

Her er de fine tingene jeg har opplevd det siste døgnet: 

-Jeg ringte med bestisen på messenger i går. Koselig å se hverandre når man ikke kan treffes.

-Jeg snakket med søsters på telefon i går og på messenger på telefon idag. Vi har noen corona-samtaler som gjør at vi faktisk ler så tårene spruter. En del ting blir litt “komisk”. Godt å le av noe av galskapen.

-Jeg gikk lang tur i går, og skal ut nå for å bevege meg litt. Solen skinner

-Jeg gjør store framskritt på digital-fronten i jobben, fordi jeg MÅ her på hjemmekontoret. Store framskritt for MEG altså… 😀

Og nå vi jeg gjerne høre hva du har opplevd siste døgnet av det positive slaget?

 

Fortell, jeg vil gjerne høre <3 Og det vil de andre rundt bordene her også. 

 

 

Og helt til slutt….Jeg kom over en annen litt gal blogger. Vel, han er visst forfatter og litt av hvert annet også. Men poenget er at han har laget en corona-dans, som i alle fall meg til å le så tårene sprutet: Mr Modig. Så han står for underholdningen her i Cafè “Deg Glade Hjørnet” 😉 HER er han!

 

 

#cafe #hygge #is

8 kommentarer
    1. En is er godt da. Gladnyhet fra i går var vel å drikke kaffe og spise eplekake min mor hadde bakt ute i garasjen med langt mellomrom. Og jeg kastet papp fat og kopp etterpå. Helt smittefritt altså. Forhåpentligvis 🙂 Ha en fin dag med hjemmekontor. Jeg skal jobbe i helgen og er misunnelige på alle som har hjemmekontor 😀 klem

    2. Is – og herlig film! Nå måtte jeg vaffal le….! Dagen har grunn ikke vært så innmari mye å le av, men nå kan jeg slappe av på kafeen og skravle litt! Gode klemmer <3

    3. Jaa, jeg elsker is!! Idag har jeg slappet litt av, og vært mye på internett. Står litt hjemmetrening på programmet senere.
      Bra kafeen er åpen igjen.

    4. Helt topp med en slik cafè som dette..og positive hverdagsopplevelser har vi ekstra bruk for i disse dager 🙂 Jeg har kjøpt en ny kjole..ikke i dag, men tatt bilder av den i dag og det er jo positivt syns jeg.. Stor klem til deg <3

    5. Nå nylig gikk den Norske isbilen, og jeg gikk ut og kjøpte en pk. is for å ha i frysen 🙂 Greit å ha hvis man får besøk.

      Tror det er kjempeviktig å ha humor midt i tragedien. Humor hjelper oss videre.

      Ønsker deg en kjempefin torsdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    6. Heisann.
      Ser at du har igjen mange is. Jeg tar en pinn-eis med sjokolade, takk 🙂
      Det positive hos meg: Har jo begynt å blogge fargerikt igjen, og har presentert den fjerde farga i dag; rød.
      Ellers mye bedre av forkjølelsen. Kun tett i nesen.
      Turer med Barney er alltid givende, og nå er det ikke folksomt uti naturen rundt oss. Egentlig bra…..
      Og det er nydelig vær i dag.
      Ha en riktig så fin dag, takk for isen, og håper du får mange kafegjester i dag 🙂

    7. Regner med at du har en solid fryser hvor du kan oppbevare isen i før og etter servering. En positiv opplevelse i dag er vel at jeg fikk bekreftet at min søster har kommet hjem fra Thailand i dag. Det er mye viruskrøll over hele kloden så det er mange skjær i sjøen for mange nå om dagen. Nå er det snart middag her. Ha en fin ettermiddag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg