“Jakten på Kari Engesvik”- Frodiths Avis… side 2

Frodiths Avis hadde etter intens etterretning fått nyss om at primus motor for det beryktede bloggtreffet i Trondheim, Kari Engesvik, skulle ankomme Oslo i mai.

Etter å ha oppdrevet ankomstdatoen sendte Frodiths Avis redaktør og utegående reporter, Frodith Frodithsen,- altså meg,  for å forsøke å få til et intervju med den noe medie-sky Kari Engesvik. Bloggeren og primus motor for bloggtreffet i Trondheim var sett i nærheten av Stockfleths kafe, med det skulle vise seg å bli alt annet enn lett å få tak i henne. Flere kanelboller, og bøtter med kaffe måtte til før jeg fikk øye på henne der jeg satt.

 

 

 

 

Jeg var lynraskt ute av den kafeen hvor jeg hadde tatt sittet i skjul, og med et haleheng av mine fotografer prøvde jeg å få kontakt:

“Kari Engesvik! Hallooo! Er det mulig å få et intervju med deg? Hallo!! Kari Engesvik!!”

Den berømte bloggeren så ikke ut til å ense mine ord, og prøvde uten hell å gjøre seg usynlig der hun kom skridende oppover fortauet.  Med krummet rygg og en hånd foran seg forsøkte hun å skjerme sin identitet. 

 

 

 

 

 

 

Da hun skjønte at medioppbudet var for stort prøvde hun til og med på et tidspunkt å skremme oss: “Husj!! Husj!!” Hun nærmest spyttet ordene ut, mens hun holdt hendene opp foran seg lik en panter klar til angrep: “Husj!!”

 

 

 

 

 

 

 

 

Hun bukserte seg forbi meg og alle kameraene og med en panters smidighet og bestemthet forsvant hun inn døren på Stockfleths. 

Jakten var i gang. For når en slik berømthet er i byen så lar man ikke sjansen gå fra seg til å få til et intervju.

 

 

 

 

 

 

 

 

Jakten fortsatte innover i lokalene. 
Kari Engesvik foran, og utegående reporter etter. Opp trapper…ned trapper… Gjennom dører… Forbi kjøkkensonen. En tur innom toalettet… En tur innom kjøkkenets lokaler (ved disse tilfellene ble Frodiths Avis ventende på utsiden). En tur ut på gateplanet og fortauet igjen i lynets fart, med FA sin mediestab i hælene.

 

 

 

 

 

 

Da vi ankom lokalet for 4. gang etter all denne løpingen sto hun allerede ved disken, med et nærmest overrasket og sky uttrykk i ansiktet. Hele panter-attituden var som rent av henne, og en sky og vakker sebra sto foran meg der i all sin prakt:

Hun tittet først litt undrende på meg, som om vi skulle ha sett hverandre før ved en annen anledning, og så ikke ut til å dra kjensel på at det var jeg som hadde jaget henne gjennom halve byen og Stockfleths lokaler opp til flere ganger. Men mulig dette var et spill for galleriet, slik som sånne berømtheter er kjent for å bedrive.

 

 

 

 

 

 

 “Åååå, er det deg!!?”, sa hun med et skjelmsk smil. Glimtet i øyet var på plass. “Er det ikke Frodith Frodithsen fra Frodiths Avis?”

 

Jeg måtte jo bare bekrefte at det var det, og etter noen innledende høflighetsfraser og noen greie avtaler angående intervjuets form og begrensninger fant vi en plass i lokalets underetasje. Godt skjermet fra innbyggernes  nysgjerrige blikk. Intervjuet kunne endelig starte…

 

 

 

 

 

Frodith: Jeg har hørt rykter om et forestående bloggtreff i Trondheim. Når er dette, og er det fullbooket?

Kari: Bloggreffet er 3.- 4. juni, og det er åpent for alle bloggere, både de med egen blogg og de bloggløse bloggerne. Det er IKKE for sent å melde seg på. Hoteller er det nok av i Trondheim, og plasser rundt bloggbordet og i bloggfellesskapet har vi til alle som vil. Ta kontakt med meg, Kari Engesvik, og meld deg på. Jeg vil gi deg mer informasjon.

 

Frodith: Noen lurer på om det kanskje er litt “skummelt” å komme, hvis de ikke kjenner noen på forhånd. Og det er det jo mange som ikke gjør. Vil det være vanskelig å bli inkludert i dette fellesskapet?

Kari: Nei, absolutt ikke! Vi er som dere kjenner oss fra bloggene. Snille, blide, tullete og med alle andre variasjoner vi har vist på blogg. Skumle er vi ikke! Men vi liker å tulle og fjase litt, så litt “galskap” må man regne med. 

 

 

Frodith: Hva er det som skal skje i Trondheim? Bortsett fra hyggelige samtaler, god mat og gleden over å få nye bekjentskaper?

 

Kari: Vi har lagt noen planer for noe vi kan gjøre sammen. Det kan du lese om på bloggen min f eks HER. Ellers er noen av begivenhetene som skjer den helgen av hemmeligstemplet karakter. Den som kommer får se 🙂 Vi satser på mye kos, fine samtaler, litt moro, tull og fjas. Alle som kommer er med og skaper dette treffet når vi møter hverandre 🙂

 

 

Frodith: Hvis du skulle si en liten oppsummerende kommentar til de som leser dette intervjuet, hva ville det være?

Kari: KOM på bloggtreffet i Trondheim 3.-4. juni! 🙂

 

 

 

 

14 kommentarer

Siste innlegg