Jeg- en ugle?… Eller bare en litt klok gråspurv?

 

 

 

Noen ganger tenker jeg at jeg har funnet ut alt. At jeg er klok som en  ugle, og ikke av boklig lærdom. For livsvisdommen er den som er viktig i mine øyne. Å lese seg til viten kan alle gjøre. Men å være “street-smart” eller klok i forhold til livet, se det er det ikke alle som er.

Så av og til i mine mest fornøyde øyeblikk, sier jeg til meg selv: “Du er ikke så verst du Frodith, jammen er du klok”. Jeg er nemlig ikke så beskjeden i forhold til å skryte av meg selv. Jeg er nemlig ganske glad i meg selv, og det synes jeg man bør være

Men så….egentlig nesten hver dag…så dukker jeg opp i en situasjon hvor jeg plutselig får en aha-opplevelse. Ting er ikke som jeg forventer. Situasjoner som for MEG fortoner seg på en måte, viser seg å ikke oppfattes slik av andre.

 

 

Kanskje jeg ikke er en ugle likevel..
Bare en litt klok gråspurv eller noe…?

 

 

#tanker #filosofering #visdom 

7 kommentarer
    1. Du er klok på så mange måter, så ikke godt å si hva slags fugl du er. Ugla innbiller jeg er mest bok-lærdom, og ikke så mye ellers, så en klok kjøttmeis kanskje?

    2. Uansett fugleart, så har du et herlig lynne <3 Du er lett å like 🙂 Garantert i den ekte verden og ihvertfall i blogg-verden *tommel opp* 🙂 Klem fra meg

    3. Jeg er sikker på at du er en klok svane eller en flaggspett, noe fint i alle fall for du er så fin både på utsiden og innsiden <3 gooodklæmme 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg