Jeg er heller ikke født med innebygget “lykke-motor”

 

Noen ganger tenker jeg at det kanskje virker som jeg alltid er glad. Ikke bare på bloggen, men sånn generelt. 
Jeg har jo fortalt her at jeg nesten aldri gråter. En gang i året kanskje, maks. 
Og det er lett for meg å smile. Både på bloggen og utenfor. 

 

Betyr det at jeg aldri er lei meg?
Betyr det at jeg aldri opplever kjipe ting, eller har kjedelige dager?
Betyr det at jeg er født under en heldig stjerne og nærmest er født med innebygget “lykke-motor”?

 

 

Neida..
Jeg har dårlige dager jeg også. Jeg har også “floker” på innsiden av og til. 
Jeg er ikke forskånet fra å oppleve kjipe eller kjedelige dager.
Livet skjer, for ALLE! 

 

Jeg er altså ikke født med en innebygget “lykke-motor” 😀
Men jeg er nok født med et heldig gen. Eller mulig det er tillært. Dette med å prøve å SNU, hvis ting blir for kjipt. Noen ganger er det hardt arbeid, andre ganger er det gjort i en håndvending. 

 

Om jeg ikke tillater meg å være lei meg?
Om jeg ikke ser viktigheten av å kjenne på følelsene av både tristhet og kjedsomhet?

 

Joda, så absolutt! 
Jeg kjenner på det, erkjenner at det er der. Tar meg en dag og føler litt på det:
Men jeg vil ikke “grave meg ned” i det!

 

Etter min erfaring er det aldri noe utviklende å “granske” denne følelsen for mye akkurat i øyeblikket.
Etter min erfaring blir ikke ting noe bedre, hvis jeg prøver å tenke gjennom det som plager meg IGJEN og IGJEN. 
Etter min erfaring kan “flokene” på innsiden lettest løses opp når jeg kommer meg litt UT av situasjonen og litt vekk fra den mest altoverskyggende følelsen. Det går som regel fint, og når jeg da “tar tak” så begynner det å gro blomster der det svarte og krøllete var. 

 

 

Så for å si det sånn: Den “lykke-motoren” er ikke noe jeg er født med, men noe jeg har bygget meg selv 🙂 

 

 

#følelser #utvikling

11 kommentarer
    1. Veldig smart å ha bygget seg en lykke-motor! Tror jeg også skal sette igang bygginga! Jeg er jo tilsynelatende i paradis, men det er nok innimellom bare utenpå….! Godeste klemmer <3

    2. Det er så fint å finne den veien en sjøl vil gå på <3. Fine fram til den. Og inn i mellom kan andre få lyst til å gå på den veien også. Men i utgangspunktet må alle finne sin vei :).

      1. Ja, helt klart. Alle må finne ut hva som passer best for en selv 😊 Ingen kan presse på noen andre en “metode”, og fåtallet ønsker vel å gjøre det også. 😊Det er jo sånn at det som fungerer for EN ikke nødvendigvis gjør det for en annen. Men av og til snubler jeg over noen gode”tips” fordi folk deler sin erfaring. Jeg har lært mye av min kloke mor 😘

        1. Ja, det er veldig fint å plukke opp det som treffer. Og en klok mor er uvurdelig. Det er fin å lære av andre og du har mange fine innfallsvinkler <3.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg