Jeg er ikke HELT jule-grinchen heller da!

Noen har kanskje fått med seg at jeg ikke er så “julete” av meg.

Med det mener jeg at jeg IKKE står med hodet i stekeovnen eller bakebordet for å bake de 13(eller er det 7) obligatoriske eller tradisjonelle julekakene. Jeg vasker IKKE ned huset, eller pynter hele huset med nisser og alver og reinsdyr. Jeg lager ikke julemiddag. Jeg har ikke juletre.  Disse tingene tenker jeg på som ganske “julete”.

 

MEN…jeg er ikke helt “jule-grinchen” heller da:

 

-Ingen har hatt flere julekalendere på blogg enn meg, selv om jeg har tatt litt “fri” to siste årene
-Ingen er mer gira på selve julaften enn meg, og ligger under juletreet sammen med yngste nevøen (han er 25..) og roter i pakkene
-Ingen koser seg mer enn meg med å finne ut julegaver å gi bort
-Ingen bedriver mer tull og julefjas på jobben, med Salt og Pepper i i førjulstida enn akkurat meg

 

Og nå er det lille julaften, og jeg har tid til litt svinsing i krokene. Har svingt støvesugeren her og der, og satt fram det jeg forbinder meg jul.
Salt og Pepper så klart.

 

 

Og de gode nissene som mamma laget. Som jeg arvet. Det er akkurat som mamma er framme til jul. Fordi hun var så glad i disse nissene, og sa de kjentes som små UNGER. Og det gjør de. Tjukke og gode, og fine å ha på fanget.
Jeg snakket litt med dem da jeg satte dem fram. Det MÅ man! 🙂

 

 

Nå skal jeg ut å få i hus siste julegavene.

 

 

#jul #grinchen #pynt

8 kommentarer
    1. Med de to der i sofaen og rottentottene, blir det jo jul da! Ingen har hatt julekalender på bloggen mer enn deg???? Pass deg nå, så jeg ikke slår deg! 🙂 Savner kalenderen din jeg, men skjønne det også. Jeg sa det i fjor og jeg sa det i år, at skal jeg fortsette???? Vi får se til neste år. Kanskje jeg mister fantasien til slutt. Ha en finfin kveld. Diger klem fra meg 🙂

    2. Så koselige nisser – jeg har også noen sånne mammanisser som betyr veldig mye! Julete er jeg – i overkant – men man skal være akkurat som man er, og det er supert! Klemmer <3

    3. bare en har noen røde detaljer så kommer julen med en gang synes eg da og nisser har du :=) jeg ville nok savnet et lite juletre ,men det blir en smaksag og en må jo ikke ha det,jul blir det uansett ,ha en koslig kveld

    4. Jeg er helt sikker på at du er akkurat passe sånn som det er, og der du slipper taket, tar Salt&Pepper over 😀 Lykke til med en Julete innspurt og la freden senke seg til et akkurat passe nivå 😀 Klem fra nord

    5. Ha ha, jeg tror du bruker opp julen _før_ jul, jeg, Frodith😅
      Du står jo på som bare det med julete greier, så dette er absolutt innafor med tanke på å være av den julete typen.
      De nissene var kjempekoselige, og med så gode minner som følger dem, så er det klart de hører til i selve jula🎅😍

      Ønsker deg og herr Frodith glade juledager!

    6. Veldig koselige nisser, og ekstra godt når det følger så gode minner med dem. <3
      Siden jeg har fulgt deg på bloggen noen år nå, så har jeg følt at du er mer julete enn mange 😉 Salt og Petter har gitt meg julestemning de når de holder på. Med luciatog m.m. 😀
      Koselig å se, og lese. God jul! 🙂 <3
      PS: Jeg snakker også med Hagenissen min. 😉

    7. Så fine nisser, – skjønner godt at du er glad i de. <3 Fine Salt og Pepper også. Jeg er nok hakket mer julete enn deg, men jeg har heller ikke husvask og baker ikke så mange slags julekaker, – ble mer før. Ellers var det gøy å se at vi har HELT lik sofa (bortsett fra at vår er grå). Den er så god å sitte i og ligge i, og er egentlig en sovesofa. Ha en fin lille julaften! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg