“Jeg er stadig innom tanken om trening….”

 

 

“Jeg er stadig innom tanken om trening.
En dag skal det ikke bare være en tanke lenger…” ( Sitat: Frodith)

 

Jeg kom over et fint sitat hos Tone i dag, om trening. Noe som fikk meg til å tenke litt. Så googlet jeg litt og fant et til jeg likte veldig godt. Og til slutt endte jeg opp med å lage mitt eget, over her. Godt å få satt i gang tankegangen, godt å få ledd litt, godt å få i gang litt kreativ tankeprosess i samme slengen.

 

 

 

“Jeg har lenge hatt lyst til å trene. Ikke regelmessig, fri og bevare meg, nei, jeg ønsker innerst inne å trene én gang for alle. Ferdig med det.” ( Sitat: Ingrid Bjørnov )

 

Ingrid Bjørnov- jeg elsker deg! Akkurat som om jeg skulle sagt det selv. Det hadde vært SÅ greit å ha gjort det på den måten. Det er ikke det at jeg IKKE vil trene…men det kunne vel holdt med EN gang!?

 

Men etter å ha ligget her og følt meg beinskjør en ukes tid.. Med et nylig bristet ribbein og med en brukket storetå friskt i minne, så innser jeg jo at noe må gjøres. Og det var da dette sitatet jeg fant hos Tone sa utrolig mye, og som egentlig bør bli mitt motto: 

 

“Personlig mosjonerer jeg ikke for å bli yngre, men for å bli eldre”.
( Sitat: Karsten Isachsen )

 

For det er jo det det handler om… Man blir ikke yngre av den treningen..Men hvis man ikke kommer i gang snart, så spørs det vel hvor gammel man kan bli også….?

 

 

 

#trening #ordtak #sitater #alder

14 kommentarer
    1. Og litt trening gjør så godt, også er det så moro når jeg kjenner at jeg har fått mer styrke i ben og armer, og å være en fryser og komfyr plutselig gikk enkelt og lett. Det har jeg aldri gjort før 😁😉 Og da er det lettere å fortsette også 😀

    2. Det ligger dessverre en sannhet i det sitatet inne hos Tone. Og noen blir eldre tidligere enn andre og har en del utfordringer som igjen gjør at man blir fort gammel. Så, jeg prøver å trene regelmessig, men det er jaggu ikke alltid like lett selv om :O

      Èn gang burde være nok for oss som ikke klarer det, og så kan resten trene så mye de vil 😛 ha ha

      1. Jeg tegner i Paint, egentlig et redigeringsprogram. Men begynte med det for 4-5 år siden for å illustrere til bloggen. Har blitt litt god i det etterhvert. Ser etter bilder av dyr, hvis jeg skal tegne dyr f eks 🙂

    3. Mitt beste råd: Lur inn trening i de daglige gjøremål; Bruke sykkel for kortere avstander, ta trappen istedet for heisen, ta eventuell trapp hjemme så fort du kan, osv. Hadde det ikke vært for at jeg lurer inn trening istedet for å gjøre dette bevisst til faste tider, steder, osv, ville det aldri blitt noe av (har rimelig skranten selvdisiplin). Men takket være denne sniktreningen, og at jeg har hund, er jeg faktisk overraskende fit (hehe)

    4. Herlig! Det sitatet tar jeg også til meg. Er så med i tankene, må få gjort mer jeg også-, få tanken omsatt i praksis. Klem.

    5. Likte godt den til Ingrid Bjørnov, altså! Det er jo fint å gå tur, da. Det liker både du og jeg…men den hersens styrketreninga er kjedelig og slitsom. Støl blir man også. Da er det jo ikke så fristende å prøve flere ganger, med det aller første… 😉

    6. Heldigvis litt trim i å være ute å fotografere også .. :)) Nå for tiden er det ikke mye trim på meg..men prøver å gå trappa opp til fjerde etasje hver gang jeg har vært en tur ute i butikken eller noe..og da går jeg så jeg kjenner det litt i låra.. En eller annen form for trim trenger man..men det må jo ikke være beinhard trening 🙂 Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg