Legebesøk det “lukter gammelmann” av…

 

Ja…legene er jo overhode ikke gamle lenger..Så det er ikke h*n det lukter gammelmann av.. Legene blir bare yngre og yngre og minner meg om elevene jeg hadde på ungdomstrinnet nettopp. Lange, hengslete og så vidt kommet ut av stemmeskifte…Det kan jeg HØRE…

 

Neida…ingen “gammelmann” de…

Det er det JEG som er… 
For etter diverse plager, noen helt “vanlige” og noen mer alders-betinget muligens…er jeg i dag på vei for å få testet ben-tettheten i kroppen. Jeg brekker jo både her og der. Siste året har bestått i to brukne tær og noen ribbein. 

Vet at det ikke er noen “gammelmanns-sykdom”… mange sliter med dette fra de er født. Men siden JEG ikke har gjort det, er det nok alders-betinget 😉

 

 

Uansett…gammel eller ei: Godt å få det sjekket! 

 

Ha en fin dag så lenge, på unge, friske bein  😀 

 

 

 

#lege #brister

27 kommentarer
    1. Det var jammen litt av en liste med skader o andre ting…! Jeg har brist eller brukket alle tærne bortsett fra storetærne, så akkurat det vet jeg hvor ille er. Håper det gikk greit hos legen i dag 😊

      1. Ja, jammen har det blitt litt. Og jeg synes egentlig ikke jeg har noe særlig 😀 Men når man begynner å se gjennom så er det jammen mye 😀 He-he. Stakkars tær, de er utsatte 😀 Det gikk fint i dag 🙂

    2. Håper du ikke er blitt så benskjør at vi ikke kan turne rundt i Vigelandsparken igjen. Egentlig et under at det ikke gikk noen ribbbeben den gangen… Så tror ikke du er benskjør jeg 😀 Så koselig dag dere hadde på marked! Og ja, den fasongen på koppene til Ladyen er SÅ gode å drikke av, i tillegg til å være utrolig kunstnerisk og fine da 🙂 klemmer<3

      1. Nei, jeg kan love deg at vi skal utfordre oss på tulle-ting framover også, skjør eller ei.. 😀 Kommer et lite innlegg om resultatet etterpå 😀 klemmer <3

    3. Det har lett for å dukke opp litt diverse med alderen. Greit å få sjekket beintettheten og sette igang med tiltak om nødvendig. Jeg irriterer meg mest over at jeg må bruke lesebriller for den minste ting jeg skal lese, bokstavelig talt.

    4. Lurt å sjekke opp litt av hvert. Men du er nok ung og frisk tenker jeg. Noen ganger knekker jobbing og tang fordi vi er litt uforsiktige også. Klem til deg.

    5. ojj,, ojj.. Håper det går bra til legen. Veldig enig med deg når det gjelder leger. Purunge jo , ganske så mange. 🙂 Men nå sitter jo ikke du til pynt, for å si det sånn. Da er det jo en viss fare for at noe gir etter. 🙂 Take care 🙂

    6. Helt sikkert lurt å få sjekket ja, minte meg på det også. Er det vanlig blodprøve hos legen for å få det sjekket eller må du innom sykehus?

    7. Jeg har aldri brukket noen ting, men både min mormor, min mor og hennes søster fikk benskjørhet i godt voksen alder, og brakk både armer og ben. Så jeg er vel i risikosonen tenker jeg. Ellers så er det jo mye annet galt hos meg da, som de ikke hadde. Så kanskje jeg slipper unna? 😉
      Men jeg ser jo at du har hatt dine tøffe slag også, og det gjelder vel de fleste av oss som begynner å eldes litt 🙂
      Da jeg valgte ny fastlege for noen år siden, plukket jeg den yngste på lista. Til da hadde jeg hatt en av de eldste, som jeg ikke lenger var så fornøyd med. Så de unge, som såvidt har kommet ut av stemmeskiftet, opplever jeg som arbeidsomme og interesserte i å hjelpe. Så det skal de ha, de unge 🙂

    8. Jeg er født gammel tror jeg for jeg vet ikke sikkert hvor mange beibrudd jeg har hatt uten å ha beinskjørhet 🙂 Kan hende det har litt med at frodith ikke tenker så mye på hvor hun plasserer føttene. Lysende prikker er litt spennende når man lukke øya da. Noen ganger når jeg ikke får sove bruker jeg lukke øya og følge ferden til noe som ligner rompetroll.

      1. Liker ikke SÅ godt de rumpetrollene egentlig, men jeg klarer å “glemme” dem…og da er de ikke der 😀 Samme med øresus.. Nei, jeg snubler og går pga jeg ser dårlig, så blir det noen brudd…og brister 😀

    9. Jeg bruker å si jeg er kommet i reparasjons-alderen..
      Håper det går bra, også får du ta med deg at du ser uforskammet bra ut, så ikke noe “gammelmanns-syndrom” der å spore 🙂
      Ha en nydelig dag.

      1. Ååå det var koselig sagt 🙂 Fint med litt sånne kommentarer når man føler seg litt GAMMEL på andre måter… 😀 Var sånn midt på treet i dag.. 😀

    10. uffda,men det er jo sånn att når årene går så dukker ting opp,og har en først begynt å få problemer er min erfaring att det dukker opp nye ting hele tiden,lykke til i dag da,den undersøkelsen er iallefall rask,smertefri og unna på et blunk

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg