Litt regn er verken farlig eller skadelig..

 

Vi tok det med ro i dag.
Siden det var meldt regn var planen å utsette Bitihorn til bedre tider…Det vil si i morgen, eller torsdag. Kommer an på om beina holder..

Startet ut i 10 tida for å kjøpe gul ullgenser…
Så dro vi mot Båtskaret, veien over Valdresflye. Fra Båtskaret skulle det være en ENKEL tur mot Gravolskampen. Det spilte ingen rolle om man var 3 år eller 103  i følge beskrivelsen på nettet… VEL…stakkars både 3-åringen og 103-åringen må jeg si da… VI ble sliten nok. Kanskje ikke så verst andpustne, men det skriker litt i “sammenføyningen” både hos søsters og meg, så den ble tøff nok..

De to “myke” trafikantene haiker jo som regel med meg, så de er ikke å regne med…

 

 

 

 

 

 

Ser ikke så ofte dyr jeg, så litt møte med sau er skikkelig stas…

 

 

Når Salt og Pepper har gått noen meter så er de “høye på seg selv” og tror likesom de er Arne Næss med en gang…

“Frodith! Er vi framme? Er DETTE Gravolskampen? Er dette Bitihorn? Frodith!! ER DET??? Er vi OPPE nå? ER VI??!”

Kjatra går….
Og føttene ikke SÅ mye… Og de er jo bare så vidt oppe på en liten varde.

“NEI!! Vi er IKKE oppe! Og dere er IKKE på Bitihorn!! Men toppen bak der….DET er Bitihorn!! Og det er ikke gjort på 5 minutter liksom…opp der…”

 

 

Snuten sank på dem begge… ned på brystkassa omtrent…
Og når de mister motet, så begynner kranglingen…

“Salt!! Kad du slutte å tråkke på sduten bid?!!! Jeg fåd ikke pudte!!”

 

 

Vi trasket i vei, og i det fjerne der ser du Gravolskampen. En god tur for en 103-åring…

 

 

 

 

 

 

 

Det ble 12 km til sammen, og det er ikke så verst når planen egentlig bare ta en “lett” og “lettgått” tur i dag..  Kjenner det rimelig godt i beina jeg må jeg si… Det regnet mesteparten av dagen. Men som kjent er regn verken farlig eller skadelig, så det gikk så fint så 🙂

 

Les også gjerne: På vei til Gravolskampen eller God morgen (NOT…med Salt og Pepper)

 

 

#tur #gravolskampen #regnværsdag

10 kommentarer
    1. nydelig tur da ,det kjennes i beina når en går i fjellet og ikke gjør det så veldig ofte ,men jeg håper dere greier turen i morgen ,om ikke er det et ordtak som heter ,det er ingen skam å snu :=)

    2. Oi, og jeg som trodde dere skulle gå en liten tur rundt på Beitostølen liksom. Ble jo litt av en tur det da, med 12 km!

    3. Du verden så spreke dere er. Flott natur og det er sikkert helt fantastisk og oppleve slike dager. Ha en fin kveld.

    4. En lett tur på 12 km for en 3-åring og en 103-åring.😅Det var nok en drøy påstand av de som fant opp den.🤣Håper du hadde med litt bestikkelser til Salt og Pepper på turen.😊👍🏻Skikkelig spreke har dere vært alle sammen!🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg