Livet…og hva jeg gjør det til..

 

 

“Et godt liv måles ikke etter lengde, men etter bruk”
(Sitat: Michel de Montaigne)

 

Det er ikke det at jeg ikke vil bli gammel. Jeg har mange år igjen jeg har lyst å leve jeg! Men jeg mener dette sitatet oppsummerer litt av hva jeg mener det hele handler om.. 
Vi VET jo aldri lengden… Få av oss vet det i alle fall. Og poenget er jo ikke bare å leve så lenge som mulig, om innholdet er helt “crappy” liksom.. 

Men de dagene vi får utdelt bør vi prøve å fylle med det som kjennes meningsfylt for oss selv. Og hva DET er er jo forskjellig fra person til person. Det trenger ikke å være så store greiene, bare det kjennes fint for en selv. Det kan være jobb, det kan være en fin tur i naturen, det kan være en god samtale, en tur på cafe med gode venner, en kulturopplevelse, en opplevelse hvor en selv GIR noe til andre. Ja, det kan være hva som helst..

Det vil nok komme tider, for alle faktisk, hvor det kjennes som man går i sterk motvind.. Men i mine øyne er det bare jeg selv, uansett, som kan få vinden til å snu. Livet blir hva jeg gjør det til.. Så… LENGDEN på livet er ikke poenget, men jammen meg tar jeg noen ekstra år med på kjøpet jeg om jeg klarer å bruke det så godt som jeg har gjort hittil 🙂

 

Har du

 

#livet

5 kommentarer
    1. Det er jammen sant! 👍 Det gjelder å bruke dagene til det man har lyst til, når muligheten byr seg. Dessuten ikke utsette til imorgen det man kan gjøre idag. Jeg er ikke så impulsiv av meg, og skulle ønske jeg var litt flinkere til å bare hoppe i det.

    2. Jeg går i sterk motvind for tiden 😉 Og det er ikke så lett å få den til å snu, men jeg gjør mitt beste ved hjelp av sykehus og personalet der, og medisiner 🙂 Så satser jeg på at vinden snur nå ganske så snart 🙂 For akkurat nå synes jeg faktisk at livet er en smule besværlig. Men av erfaring, så vet jeg at det mest sannsynlig vil gå bedre etterhvert. Og da glemmer man alt det besværlige.
      Og så er det så fint å lese sånne innlegg som dette, som motiverer og minner meg på at livet ikke bare er problemer alltid 🙂
      Ha en kjempedeilig helg ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg