Mikroskopiske planer gir stor glede

 

 

 

 

Mye her i livet handler om å gi det innhold. Livet altså…Gi livet innhold.
Vi har jo bare dette ene livet, antageligvis, og da gjelder det å gjøre det beste ut av det. DET er det bare vi selv som kan gjøre. Det er vi selv som må gi det det innholdet vi ønsker.

Jeg liker å lage meg små planer. De er egentlig ganske mikroskopiske i forhold til planer jeg ser andre lager seg. Men hva så? Små planer og små gleder er bra nok i massevis i min verden. Det er selve planen, og også forventningen rundt planen som skaper gleden på innsida. Gleder meg litt på forhånd, mens jeg venter. Og “er i det” når det første er på gang. Jeg kan glemme tid og sted når jeg holder på meg noen av aktivitetene mine. Så ingen kan beskylde meg for å ikke leve i nuet i alle fall..

I dag blir det tur til Båntjern. Forventningene og de gode sommerfuglene er på plass. Nå skal jeg ut å bare “være i det”!

 

 

Ha en fin søndag <3

 

 

 

7 kommentarer
    1. Det er bedre med mange små opplevelser enn noen få store! Mye mer å glede seg til på den måten! En fortsatt fin søndag ønskes deg også! 😀

    2. Jepp, vi skyller oss selv å fylle dagene og livet med innhold, som er spennende, interessant og gøy. De små gledene kan være vel så fine som de store. Ha en fantastisk søndag 🥰

    3. Helt sant. Det er opp til en selv å fylle livet med innhold.
      “Du er så flink til å ta turer” sier folk til meg. Men det er jo bare å dra av sted. Jeg drar sjelden langt.
      Kos deg ved tjernet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg