Når det å bli tatt for å være eldre ikke er SÅ stas lenger…

 

Ganske rart egentlig…

Så fort man har bikka 13 år omtrent, så er det største ønske her i verden å se eldre ut. 
Det slankes og sminkes og gjøres all verdens små krumspring med det ytre for å bli oppfattet som noe annet enn det man er:

 

“Så du det eller? Fikk du det med deg? Han trodde jeg var 18!! Og HUN trodde jeg var MYE eldre enn det jeg er”

 

 

Det å se litt mager, litt skrapa  og herja ut er liksom drømmen, fordi det gjør at man ser litt eldre ut. Man kan til å med bli tatt for å være litt mer moden, fordi man SER eldre ut. 

 

Så går det noen år, og de hule kinnene, de mørke ringene under øynene er på plass uten så mye som det minste lille sminkegrep…Ikke fordi man er så mager… neida, resten av kroppen har “håndtak” både her og der. Men i ansiktet ser man akkurat så sliten og gammel ut som man ER. 

 

 

Og da ønsker man at ungdommens runde eplekinn kunnet komme tilbake igjen…Fordi man skulle så gjerne se litt yngre ut. Det er liksom ikke like stas om noen snur seg etter deg og sier: 

 

“Jøss, skulle ikke tro du var 54, du ser jo ut som du er 60 minst!”.

 

….Det med å se eldre ut enn man er har liksom mistet litt av sjarmen 😉 Det er ingen som har sagt jeg ser eldre ut enn jeg er altså..Det er bare en betraktning over livets rariteter…

 

#alder

7 kommentarer
    1. mjjaaa.. bekymrer meg ikke så veldig mye det der. 🙂 Men det har jo sine grunner. Har egentlig aldri tenkt så mye på alder 🙂 Enn de siste par år… 🙂

    2. Ja, det der er så rart…så da er det vel sånn cirka 25 som er idealalderen 😉 Hadde jeg bare tenkt på det da jeg var 25. Men der og da var jeg jo ikke så bevisst på akkurat det 🙂 Var jo ganske fornøyd med alderen da 🙂
      Fortsatt fin pinse ♥ Klem

    3. Ja, det der altså… Jeg har alltid blitt tatt for å være eldre enn jeg er. Og jeg har egentlig aldri syntes at det har vært noe særlig… Ikke når jeg var purung heller. Men nå har det faktisk blitt motsatt. Haha. Og det kjenner jeg at jeg liker litt 🤪 Men får jo av og til en midt i fleisen også da. Som eks når jeg venter lille Supermann på skolen og en klassevenninne lurer på om jeg er mormoren hans, for jeg ser så gammel ut 🤣🤣 Til syvende og sist er jeg bare glad for at jeg tross alt ER 🤗🤗

    4. Jeg var ho som alltid ble stoppet i døra der det var 18 årsgrense, sjøl om jeg hadde passert 20…Om det hadde vært 50- årsgrense for å komme inn noe sted (og jeg hadde måttet vise “leg” nå), hadde jeg jo blitt aldeles henrykt!!😉

    5. Rart, men jeg synes rynker er sjarmerende på alle andre enn meg selv. Så da er det bare å begynne å jobbe med tanken om at kanskje alle andre også tenker sånn, – og da er jo mine rynker også fine i andres øyne;-)

      God lørdag, Frodith!😘

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg