Når jeg blir fin gammel dame…Litt finere og eldre enn nå..

 

Når jeg blir fin, gammel dame… Jeg mener…litt finere og litt eldre enn jeg er nå…så skal jeg ha vaskehjelp.  Jeg skal spare noen år, sånn at jeg kan blir en rik, fornem og bortskjemt dame som får huset vasket hver fredag.

Hvorfor?

At du kan spørre!

Når kroppen skriker og knirker, som om jeg skulle ha gjennomført en treningsøkt, bare jeg har vasket noen gulv… ja da er det jammen så tankene går til vaskehjelp…I alle fall når jeg blir bittelitt eldre og finere… For dette her går ikke når jeg er 70 tror jeg.. 😀 Eller det GÅR kanskje…. men jeg VIL ikke!!

Jeg vil bruke tiden min til å sitte på kafe. Spise en kanelsnurr iført en gammelrosa cardigan og hatt mens jeg blogger om det å bli gammel. Jeg vil titte på livet, og skrive mine små betraktninger, som jeg alltid har gjort. Og ikke stå med hodet nedi en bøtte, bli krokrygget og få vondt… Nei… det vil jeg ikke 🙁

 

 

Jeg vil som fornem eldre frue trippe små turer, som ikke tar livet av meg, med en bitteliten “gå-sakte-hund”, som en hver blogger med respekt for seg selv (på over 70) har. Så kan den spretne vaskehjelpen gjøre de oppgavene i huset mitt som absolutt er mye mer egnet for spretne vaskehjelper enn for fine fornemme, eldre fruer.

Ja, sånn skal det bli når jeg blir fin, gammel frue…

 

 

10 kommentarer
    1. Hmmm..veit du, etter å ha lest detta innlegget sitter jeg igjen med en følelse av at jeg kanskje skal teste ut å ha litt mer fokus på hva jeg IKKE vil dra med meg videre i livet – for kanskje det da faktisk blir lettere å styre unna nettopp de tingene og dermed lettere få til det man faktisk VIL.. Kanskje.. 🤔

    2. Herlig dame du er, og kommer til å bli. Men det er ikke meg. Gammel? Jepp, snart 70, men jeg vil fikse huset selv jeg. Det mye fin trim i det, og så blir man så glad når man er klar. Etterpå tar jeg kaffen her hjemme med strikketøy og fin musikk. Klemsiklem 🙂

      1. Ja, kanskje det, men nå er han gått over til Parytking 😀 Neida, det var en aprilspøk skjønte jeg. Men jeg satser på menneskelig vaskehjelp. Sikkert bedre 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg