Noen ganger vinner man i livets lotteri..

 

Livets lotteri er ikke som andre lotterier. 

I noen lotterier vinner man penger, og blir kanskje både rik og berømt. I livets lotteri vinner man livet og helsen om man er heldig. Det ligger så mye mer verdi i det! Tall og summer på en konto er null verdt i forhold til å få LIVET og HELSEN i premie.

I går fikk jeg livet i premie. Igjen!. Det er rosa sløyfe -måneden. Oktober. Fokus på brystkreft. Og jeg har igjen fått svar på at det IKKE er funnet brystkreft etter mammografiundersøkelsen for noen uker siden.

 

 

Du tenker kanskje det er en selvfølge? Å gå på mammografi-undersøkelse og få svar om at det IKKE er funnet kreft? Nei…det er nemlig ikke sånn. Mange får et negativt svar, altså at det er funnet kreft. Selv om det ikke betyr at alle dør, kanskje faktisk et fåtall av de som får diagnosen gjør DET, men at livet for de fleste blir snudd på hodet er jeg HELT sikker på. I kort eller lang tid etterpå.

Jeg har fått kjenne på hvordan det kunne vært å bli syk. Første mammografi-undersøkelsen jeg var med på resulterte i at jeg måtte dra på sykehuset for videre undersøkelser. Selv om det ikke sto at de hadde funnet kreft, så hadde de funnet NOE som de måtte undersøke videre.

Dagen jeg skulle på denne neste undersøkelsen var jeg helt ødelagt. Jeg ble mer og mer sikker på at det MÅTTE være kreft, og på venteværelset hulket jeg som et barn. Klarte overhode ikke stoppe da jeg kom inn til legen heller. Gråt og gråt. Livredd rett og slett. Legen prøvde å berolige med at det trengte slett ikke være noe alvorlig, men det hjalp ikke det spøtt. Tårene fosset i strie strømmer, helt til han hadde tatt ultralyd og til han etter noe som minte om et langt, vondt år kom tilbake og sa at det kun var vanncyster. Helt vanlig, og helt ufarlig. Eller jeg stoppet ikke å gråte da heller. Fordi jeg var så lettet.

Jeg hadde “vunnet” der mange ikke vinner. 
Og nå har jeg altså gjort det igjen. Vunnet i livets lotteri. Brevet i postkassen i går var den beste premien man kan få 🙂 

 

 

#livet #helse #sykdom

11 kommentarer
    1. Det er et deilig lotteri å vinne i <3 i år gikk det greit, men for halvannet år siden var det mareritt…. det var bare en muskelknute! Nervepirrende lotteri…. godt det er mulig å vinne <3

    2. Åh, for en lettelse! ♥️ Vondt å gå sånn og vente på svar, men desto bedre når alt er iorden!

    3. Gratulerer med premien din! 🙂 🙂 🙂

      Jeg har ikke vunnet i de utredningene jeg har vært på. Var en runde rundt på sykehuset for noen år siden, og fikk nye diagnoser på alle seks avdelingene jeg var på. Men jeg er heldig som har vunnet lotteriet om å ha masse fine folk i livet mitt! 😀

    4. Alltid godt å få beskjed om at det sr bra ut.. Som deg har jeg måttet komme tilbake med noe di ville se nærmere på.. heldigvis var det ufarlig… Klem og fin oktober til deg <3

    5. Det var godt! Gratulerer <3. Ikke godt å være redd. Var faktisk på undersøkelse i høst jeg også, andre gangen i mitt liv. Den gikk bra, men jeg ble fortalt det kunne bli plukket noen som måtte til Ålesund for mer undersøkelse. Nå fant de noe hos deg, veldig godt at det ikke var noe farlig. Klem <3

    6. Jippi, det er jo bare fantastisk å vite at det står bra til inni der. Jeg vet hva det vil si å måtte undersøke videre, hos meg var det en fettkul. Phuuuu. Ha en fin dag <3

    7. slik vannsyste har jeg også hatt 2 ganger,første gang da jeg gikk på undomskulen og den var så stor att legen måtte stikke hull på og tappe for veske,nei det er ingen selvfølge att en vinner,jeg har misset 2 i brystkreft,ei svigerinne og ei venninne så en må være glad hver gang det er et positivt svar etter en undersøkelse

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg