“Noen har så liten selvinnsikt at de ikke kjenner igjen sitt eget speilbilde”

“Noen har så liten selvinnsikt at de ikke kjenner igjen sitt eget speilbilde en gang”
(Sitat Frodith)

 

 

Enkelte mennesker er så bevisst andres feil og mangler. De kan snakke høyt om det, bak deres rygg. Eller de kan skrive det med fete typer i kommentarfelt og på Facebook-siden sin, eller på andre måter få ut det de tenker om andre.
Veldig få er bevisst at de muligens innehar akkurat de samme egenskapene… Eller i alle fall liknende egenskaper.

Jeg synes det er trist at vi må rakke ned på andre, for å heve oss selv, om så bare i våre egne øyne… Og jeg tror veldig mange av oss gjør det, i en eller annen sammenheng.

 

 

Så lenge vi blir “sittende i sandkassa og slå hverandre i hodet”, som om vi skulle være barn, så blir ikke verden en bedre plass. Jeg tror ikke noe på å “skyte folk snille”.

 

 

Kall meg naiv,  Det er helt greit. Jeg er heller naiv og feig, enn å være “slem” og en som egler til “krig”, for jeg tror på å prøve å prøve å prate med folk, uansett hvem de er.

 

 

 

 

 

5 kommentarer
    1. Jeg har aldri forstått dette behovet for å snakke stygt om andre bak ryggen på dem, eller som du nevner på sosiale medier. Ofte er de 🤔de som jobber hardt å får til noe som får gjennomgå, og tenker jeg at andre rett og slett er sjalu…

      1. Ikke sant 🙂 Jeg ser så stygge kommentarer både her og der, om andre. Noen ganger rett til dem også. Synes ikke det er noe bedre. De stygge tingene de sier om andre viser mange ganger at de ikke er hakket bedre 😮

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg