Om å feire “kvinnedagen” litt hver dag…

 

For et par år siden feiret jeg kvinnedagen 7. mars her på bloggen…Med VILJE! Jeg tok altså ikke feil av datoen. Poenget mitt var å framheve dette: 

 

 

“Jeg er for likestilling og at kvinner og menn skal være likestilt året rundt. Så jeg feirer og gjør mitt, litt ekstra hver dag.

 

 

 

Gjør din lille innsats hver dag du også, for at alle skal bli like høyt verdsatt. Man trenger ikke bli LIK, det er ikke poenget. Men man skal bli verdsatt på lik linje, uansett hvilke valg man tar. Og er det skjevheter, så si i fra! Med høy stemme! Mens skjørtene flagrer over ubarberte legger og lakkerte negler dras gjennom pinnekort hår.

Dagen(e) handler om så mye mer enn penger og økonomi. Dagen(e) handler om så mye mer enn bare kvinner. Dagen(e) handler om å bli sett og å bli verdsatt, uansett kjønn.”

 

 

Så det som var mitt poeng den gangen, er det også i dag. Vi har en dag hvor vi setter fokus, men det viktigste er å sette fokus HVER dag 🙂 

Ha en vakker dag!!

 

 

#kvinnedagen

11 kommentarer

Siste innlegg