Om å løpe 60-metern på nærmere 11 blank

 

Vet ikke med deg…men jeg husker godt gymtimene på barneskolen. Hvert år skulle vi ta friidretts-merke. Eller i det minste gjøre et forsøk på det. Jeg husker man kunne få bronse, sølv og gull. Men det viste seg etterhvert at det ble KUN bronse på meg…. Det var PLENT umulig å løpe 60-meteren på den tiden som krevdes for å få sølv!! Jeg prøvde HVERT år å komme under tiden 10.8, men det lot seg ikke gjøre. 

Hvorfor man skal løpe så himla fort har jeg ikke skjønt egentlig.. Det eneste er når man skal løpe fra løver og sånt… Men siden det er så få av de her til lands kan det være det samme.. Og om jeg løp 60- meteren på 10.4 nå, så hadde det neppe hjulpet stort mot de løvene uansett..

 

 

Nå er det derimot sånn at man kan SE UT SOM man er spenstig og rask, med litt lure knep.. Her f eks er jeg jo rimelig lik Ussain Bolt i sine glansdager, synes du ikke?? 😀

 

 

 

 

 

 

Eller mulig jeg likner mer på Askeladdens gode hjelper…der jeg kommer inn for “landing”…

 

I det eventyret Askeladden lager et skip som kan “gå til vanns og til lands og i luften med”…. Der er det med en langbeint fyr, som løper til verdens ende for å hente vann på 2 minutter. Og DET kan liksom være meg.

Er du ikke enig?

 

 

Løper du fort?

 

 

 

#løpe #idrett #lureri #fototrick

8 kommentarer
    1. Selv drev jeg med turn og svømming i barne- og ungdomsårene mine, men jeg hatet friidrett. Er født med for stramme achillesscener, og det har hemmet meg gjennom oppveksten. Noe som medførte at min min løping egnet seg kun til å løpe på turn. Da skulle vi løpe på tærne for å løpe lett.

      Derimot 60 m var helt grusomt for min del. Tok aldri det idrettmerket der. Jeg tok vinteridrettsmerke da 🙂

      Blir imponert over deg jeg 🙂

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    2. Jeg var nokså liten av vekst da jeg begynte på skolen ( fremdeles også ) så jeg ble banket opp litt nå å da selv om ikke mobbing var oppfunnet. Jeg hadde et hemmelig våpen, jeg løp nemlig styggfort og da gikk det som regel bra da jeg fant ut at jeg var kjappest i klassen 😂 Etter noen år lærte jeg meg å skalle, men det får være en annen historie

    3. Jeg klarte bronse, sølv, gull av idrettsmerker på barneskolen, og bronse og sølv på ungdomsskolen. Så var det slutt, gullet hang for høyt..hehe. Idrettsmerkene har jeg fremdeles. Laget mitt vant skoleturneringen i basketball. Så tok man noen merker kalt Gange-Rolv, der kunne man trimme på ulike måter , gå til fots, på ski, sikkert mer jeg ikke husker, både på skolen og fritiden for å same poeng til å få merket. Meningen var vel å få skolebarn til å røre på seg. Et par svømmemerker hadde jeg også, men ikke Havhesten. Jg skulle aldeles ikke verken stupe eller befinne meg under vann. (Briller, og for nærsynt til å ikke bruke dem. )

      Høres jeg sprek ut? Jeg var bare middels flink, visstnok, fikk aldri mer enn middels karakter i gym selv om jeg gjorde mitt beste. Demotiverende, den karakteren, faktisk. Den ødela rekken av gode karakterer.

    4. Dæven ta,, ehh.. unnskyld 😛 Jeg håper du varmer opp før du setter i gang 😀 Imponerende rett og slett 😀 Jeg var ganske så kjapp ja, i hine hårde dager. Nå kan jeg vel også være litt kjapp, men det varer jo bare noen sekunder. 😛

    5. Ja du ser virkelig ut som en toppidrettsutøver i full fart. Og litt som hjelperen til Askeladden 🙂 Morsomme bilder 🙂 Og god innspurt til ferie, for det er i dag sant?

    6. 🙂 smiler litt 🙂

      Jeg var veldig flink i idrett på barneskolen og fikk gull siste året – på idrettsdagen – og tok hjem gullplakett til skolen sammen med en gutt som var året yngre enn meg. Jeg løp fort og hoppet langt 🙂 Så det kan jeg skryte av. Bare så synd det ikke var mere fokus på det den tiden – og at jeg i stedet begynte å røyke – at det var kulere enn idretten 🙂 Men sånn var det med den saken………….

      Du har fin stil her frodith!!!

      klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg