Om å sette “lyskasteren” på det som fortjener det

 

Jeg kunne så klart laget et skikkelig sutreinnlegg her, over både kulde, verden, og manglende “form”. Så den sutringa ble jeg ferdig med i går. For hva skal det være godt for å drive med den sutringa i lengden? Ingenting spør du meg. For meg er det viktig å trekke fram det som er bra. Da kjennes det som om det blir bedre. Verden snur litt og januar er ikke så verst likevel. Jeg snakker her om MITT liv. Jeg har nemlig egentlig ikke noe å sutre for, så jeg BØR la det være 😀

Og det er jo hele tiden NOE som er verdt å sette “spoten” på. Du vet den lyskasteren som fokuserer på noe spesielt på scenen, og gir det litt ekstra lys og litt ekstra fokus?

Vel, sånn tenker jeg det er i livet mitt også. Mye av livet går jo i samme duren. Man våkner. Kler seg. Spiser. Durer av gårde på jobb igjen. Hvis man jobber. Jobber til man er ferdig. T-bane. Trikk. Hjem. Eller trening. Middag. Tv. Sløving. Ja, du skjønner hvor jeg vil? Noen orker kanskje å gjøre store utflukter etter jobb. Tur i slalåm-bakken, ut på konserter og teater. Vel…jeg er ikke helt der. Sjelden jeg orker sånt midt i uka. Men man må jo ikke DET for å glede seg over livet!

 

Så hva er det som er verdt å få litt ekstra lys da, i en ganske alminnelig hverdag?

 

  • At jeg har en utrolig givende jobb, som gir meg omtrent like mye nå som for 30 år siden. Jeg skal ha uke med elver fra mandag og i 2 uker framover. Vi skal undervise om teateruttrykk og leke masse

 

 

  • Jeg har kjæreste, familie og mange fine venner som bryr seg om meg. Og nå skal jeg snart ut å gå tur med en av de fineste. I boblebukse, ull og med verdens fineste Mammaen til Lille Supermann ved sin side blir det varmt selv ved Akerselva i 16 minusgrader.

 

  • I morgen skal jeg på Nasjonalmuseet med verdens beste Anna-Lena. Tenk å ha muligheter til å kose seg med kunst, med soulmaten min som jeg har kjent fra jeg var 7 år 🙂

 

 

  • Leserne av bloggen min gleder meg stadig vekk. Koselige kommentarer, utmerkelser og morsomme påfunn jeg kan være med på. Akkurat nå er det leserne mine som stiller opp på en utfordring JEG har satt i gang. Og det er superkoselig å se at så mange vil være med! 🙂 Jeg koser meg med å “gå rundt” å se hvordan folk løser oppgavene jeg har lagt ut. Takk for at dere blir med! Det gjør blogging så mye mer morsomt, når man kan gjøre noe SAMMEN innimellom 🙂

 

 

 

Har du noen hverdagsgleder du vil fortelle meg? 🙂 

 

 

 

Hvis du vil lese noe om min SMAK så trykk på linken 🙂

 

 

17 kommentarer
    1. Så viktig med den «spoten» og man har et valg. Men noen ganger må en ha lov til å sutre også, for å ta fatt på gleden etterpå. Og du har masse folk du skal treffe, folk du trives med – mye fint.
      Og JA, jeg gleder meg masse til så mye – til livet, rett og slett <3

      1. Helt klart at man må få lov å sutre litt også 🙂 Få ut ting. Bare man ikke BLIR der. Det er verst for en selv å bli lenge i sånt.

    2. Sutring må vi få lov til – men det hjelper jo dessverre sjelden…….! Du er så flink til å glede deg over alt det du skal gjøre – og gjør – du er unik sånn! I dag har jeg hatt hverdagsglede av å fyke rundt og ta “kalde” bilder…….. et av dem kommer i utfordringen din i morra! Håper du har kosa deg max idag (det vet jeg jo allerede at du har….)! Klemmer <3

    3. Så enig! Lov å “sutre” en gang i blant- men man må unngå langtidsparkering i sutregrøfta. Sola skinner, dagene blir gradvis lengre, og romjulsforkjølelsen er historie forr min del. Har meldt meg på noe som jeg tror blir en morsom form for trening. I første omgang bare fire ganger, over fire uker. Så får jeg se om det gir mersmak.😀

    4. Det er så viktig å glede seg over de små tingene i hverdagen, ikke henge seg opp i det som er både tråkig og leit. Koser meg med de små hverdagsfunderingene du legger ut. Flott tiltak å ha et tema å blogge om for de som ikke har så mye fantasi eller så mye som skjer hele tiden. Jeg har liksom mer enn nok i januar siden jeg jobber med regnskap og har både månedsavslutninger og årsavslutning som skal være ferdig innen måneden er omme. Jeg blir med en annen måne om du kjører igang en til 🙂

    5. Det er så herlig å gå inn her og lese, – blir i godt humør med en gang! Vi har mye å glede oss over når vi får tenkt oss om! Altfor kaldt nå, men sola er framme og føler den varmer LITT. Når det er mildt er ofte sola borte. Jeg gruer meg til tannlegen på mandag, men da får jeg meg en liten bytur samtidig 😀 Kos deg med både tur og museumsbesøk i helga! 🤗

    6. nei det nytter ikke å klage ,det er kun en selv som må lide under det :=)
      Jeg gleder meg over att himmelen er blå og jeg ser hver dag att sola kryper litt lenger ned i fjellet og plutselig er dagen der da den igjen treffet ansiktet og gjett om jeg gleder meg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg