Om sorg og savn på forskjellige måter..

 

 

 

I natt drømte jeg om mamma. Jeg vet ikke hvorfor. Jeg har ikke drømt om henne etter hun døde. I drømmen i natt var hun fremdeles var på beina, og var ute på ferie på egenhånd.

Da mamma døde var jeg i bunnløs sorg. Hun var en stor del av livet mitt. Hun var et menneske som betydde så mye, for så mange. Hun var positiv og optimistisk, selv etter langt sykeleie. Hun var sånn jeg ønsker at jeg blir, og kanskje håper at jeg ER litt allerede. Hun er en som bør bli husket, selv uten å ha vært i et eneste lite ukeblad eller avis,  eller gjort seg bemerket for resten av Norge på noe vis. Hun bør bli husket likevel. Fordi hun var så himla flott!

 

 

 

Jeg tenker fremdeles på henne hver dag. Det har jeg gjort siden hun forsvant sånn rent fysisk. Jeg er ikke trist når jeg tenker på henne. Det er ikke triste tanker. Jeg tenker kun på henne med glede. Og kanskje det er fordi jeg føler hun fremdeles er MED på en måte. Jeg betrakter meg ikke som religiøs, men akkurat når det gjelder dette tenker jeg at hun fremdeles er MED. Ikke sånn at jeg ser henne eller noe, kanskje egentlig bare at hun er i tankene mine. Men det kjennes fint i alle fall, så jeg gidder ikke analysere så mye hva det er. 

Jeg savner henne, det vil jeg nok alltid gjøre. <3

 

 

#savn #sorg #glede

19 kommentarer
    1. Jeg traff aldri moren din, men syntes likevel jeg kjente henne litt gjennom deg og bloggen din. Det er godt å kunne kjenne på glede når en minnes…Jeg tror også at de som er døde er med oss på ett vis.💜

    2. Nei, ingen vits å anlanlysere, men jeg tror også de som har gått foran oss, er med oss fortsatt.Jeg også husker mine med glede, og det er godt. Vi er heldige der. Du er lik henne, garantert, og god som gull. Klem 🙂

    3. Klart hun er med deg! <3 Godt å kjenne det. Jeg gjør også det med faren min, og svigermor. Godt å ha gode minner, og det er fint at de ikke blir glemt. 🙂 Ønsker deg en fin dag! Klem <3

    4. Skjønner deg så veldig godt, og helt sikkert av de samme grunner og tanker. 🙂 Har vært sitt hjørneskap, som tilhørte mamma og svigermor. Der bilder står… hender det går noen ekstra tanker, smil og ord når man er i nærheten. 🙂 <3

    5. Jeg kjenner meg igjen 🙂

      Jeg savner pappa <3 Tenker på ham veldig ofte…….. drømmer av og til om ham, men mest kommer det tanker. Minner som popper opp – og savnet strømmer på. Pappajente som jeg var <3 Kjenner jeg blir rørt og tårene kommer opp i øyekroken. Jeg skulle ønske han var her og at vi var i evigheten, tenker jeg av og til. Hvorfor måtte han forsvinne….

      klem

    6. Sånn kommer det nok alltid til å være ja. ❤️ Jeg tenker på, og savner, mamma’n min enda. Og ho døde for 30 år siden…

    7. Hun kommer alltid til å være med deg, og vi vil alltid savne de nærmeste.♥️ For noen år siden var jeg hos en helhetsterapeut og fikk massasje. Jeg har vært endel plaget med stive muskler i nakke og rygg. Hun kjente på en tilstedeværesle av moren min. Etter det har jeg tenkt at sånn er det. Faren min døde noen år seinere, men jeg tror de følger med oss. 💕

    8. Savner min far jeg også, og han vil alltid være inni hjertet mitt <3 <3 <3

      Slik savn er viktig for oss mennesker, og det å savne noen som har stått oss nær betyr at man elsker dem kjempehøyt <3 🙂

      Ønsker deg enn kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    9. Godt å tenke på mamma’n sin med slike gode tanker ❤️ Var hun litt slik som deg, så var hun nok en fantastisk flott person 🥰🥰

    10. Hun vil alltid være med deg på en eller annen måte. Et slikt savn og en slik drøm kommer alle borti før eller siden når en du har kjær blir borte. Hun passer på deg fra den andre siden. Det er mye man ikke skjønner. Men det er i grunn litt deilig at man ikke skjønner alt. Ha en fin aften.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg