“Rampe-jente” med kommunikasjonsbehov…

 

“Klær er korteste vei til aktiv kommunikasjon.”
(sitat: Bjørn Skogmo)

 

 

 

“Jeg ser jo at det er begrenset hvor lenge jeg kan leve opp til en image som «ung rampejente», men siden nye kvinneidealer stadig dukker opp, så blir det kanskje plass til gamle rampejenter også”
(Sitat: Kristin Halvorsen)

 

 

 

To fine sitater som jeg tenkte passet til meg og mitt syn på klær. 
Elsker å SI noe med klær. Vet vel ikke helt HVA jeg vil si.. Men jeg mener at klær er kommunikasjon. Det sier ofte noe om HVEM eller HVA du er. Joda, det er bare ytre staffasje, og det er INNI vi ER, sånn egentlig. Men det er ikke til å komme bort i fra at det ytre er det første folk møter på, sånn før man får vist innsiden. Så sant ikke de du møter på er blinde da. 

Klær YTRER noe, selv når man ikke tenker på det liksom..
De kan si at du er relaxed, at du er sporty, at du er leken, at du IKKE vil skille deg ut eller at du VIL skille deg ut. 
De kan si noe om hvilken politisk side du vil gi inntrykk av å tilhøre eller noe om alder…
De kan si noe om hvor mye penger du har, eller om hvor mye penger du vil gi INNTRYKK av å ha..

Klær er ikke bare klær.. I så tilfelle ville vi alle muligens valgt HELT de samme plaggene, og motebransjen hadde ikke funnes. Det ville kun vært fabrikker som laget en type plagg, plagg som overhode ikke kommuniserte noe som helst..

Jeg er nok en “rampejente”, en snill en..
Litt smårufsete og rar. 
Litt annerledes…
Og det kommer jeg nok til å være til jeg entrer “gamle-hjemmet”, som “rampe-jente” der… En “rampe-jente” med kommunikasjonsbehov…

7 kommentarer
    1. Jeg tror du fint kan være litt rampejente hele livet jeg 😉 Klærne dine er både glade og rampete til tider. Mest glade synes jeg. Herlige farger som du kler godt! 😀 God søndag! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg