Så HVOR “GAMMEL-mann” var jeg omtrent??

 

Hvis du har vært innom meg tidligere i dag, så fikk du med deg at jeg skulle på legebesøk det luktet “gammel-mann” av... Spesialist for å teste beintetthet…

Vel, jeg STARTET ikke ut med å føle meg så HIMLA gammel i dag i alle fall… For legen som tok i mot meg i dag, var rundt 50 og vel så det selv hun…Ikke noen “lang hengslete guttunge” her nei.. En dame med  grå-stenk og sikkert noen små-tendenser til “benskjørhet” selv..

 

 

Og etter å ha  blitt målt og veid, var det et slags røntgenapparat som sjekket hvordan det sto til med bein-tettheten min, fra brystet og ned til knærne omtrent.. Kjente ikke en TING. Veldig grei test. 

Litt blodprøver og inn til ny lege. Etter å ha sett på bildene og snakket sammen er det klart at jeg er LITT dårligere på skalaen enn andre damer på 53.. Ikke på RØDT, som betyr benskjør…Men heller ikke på GRØNN, som er ANDRE damer på min alder… Jeg var på gul.. Som var litt skjørere enn andre, men ikke SÅ ille.. 

 

 

Nå blir det litt piller, kalsium. DIGRE piller… 
Så får vi se..

 

Jeg har uansett tenkt å leve som jeg har gjort til nå, eller bedre.. Med kalsiumpiller King Size, i mengder framover, så er det HELT sikkert at jeg kan fortsette med sprell i Vigelandsparken med Minmatgaleverden-Kjersti uten noen brudd av noen slag!! Så ingen grunn til bekymring 😉

 

 

 

 

Og du…. HVIS du vil være med å sette verdensrekord, se HER 

 

#lege #medisin

11 kommentarer
    1. Godt å få målt og med kalsium blir du bedre, – lurt å få sjekket før du fikk rødt lys. Mor brukte også kalsiumtabletter, og det var sånne store som kunne tygges. Melkeprodukter er også lurt. Idag har jeg prøvd meg på frogging, men var ikke helt fornøyd med bildene. Jeg har ihvertfall bakgrunnen klar tror jeg, så da gjør jeg et nytt forsøk imorgen. Jobber best når det er siste frist, hihi.😁

    2. Puh! Enda godt! Når jeg ser på det bilde blir jeg jo nesten skremt. Stakkars ribben 🙂 Men du er bare gul, så da går det bra 😀 klemmer

    3. Bra det ikke er grunn til bekymring. Greit og ha målt da. Jeg propper i meg noe uten måling. De er søte og gode, greit nok tenker jeg (må ta det pga. noe annet jeg tar, blæææ) . Ellers er jeg åtte år foran deg i løypa også :))).

    4. Så bra at det ikke var verre en gul, og at det er en bra ting med Kalsium 🙂 Da blir det nok mange sprell fremover tenker jeg 🙂
      Jeg var selv hos legen i dag. For meg handler det om stoffskiftet, så får vi se hvordan det går fremover 🙂

      Ha en god natt ♥ Klem ♥

    5. osteopeni da som jeg har,,jeg bruker nå et tilskudd mot osteoperose som innholder både kalsium vitamin d og diverste annet,du får kjøpt det reseptfritt på apoteket og den smaker tannkrem skal tygges :=) nei vi skal ikke brekke bein,jeg har ikke gjort det og du må passe på så du ikke brekker en gang til :=)

    6. Det var bra du fikk noen piller. Drikker du melk? Vi blir eldre vet du..Skjønner at du ikke rekker å svare. Viser til din kommentar. Du har da jaggu nok å stå i med. Jeg har jo litt bedre dager enn deg 🙂 Klem herfra..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg