Slutt på svinsingen? Fram med gyngestol og strikkepinner?

 

Vi har nok alle forskjellige meninger om mangt. 
Blant annet dette med alder, og når man bør “roe ned”, “skjerpe seg” eller “oppføre seg som alderen tilsier”..  Noen synes at man skal sette seg ned med gyngestol og strikkepinner så fort man har rundet 40. Noen mener at det kan vente til man er rundet 70. Og noen, som meg,  mener at man kan sette seg i gyngestol og strikke fra man er 15. Strikking er hyggelig uansett alder. Gyngestol er behagelig å finne ro i uansett alder.  Men poenget skjønner du kanskje..

 

Det ligger nok fremdeles NOEN forventninger i samfunnet om hva som er “riktig” oppførsel, basert på gamle normer kanskje. Jeg tror imidlertid en del er forandret de siste årene. Kanskje på grunn av sosiale medier. “Bestemødrene” har presset seg fram, og krevd plass på ulike arenaer, om de er 45, 60 eller 70. Jeg har jo ikke barn, derfor ingen barnebarn og er altså ikke bestemor, selv om mange sikkert synes jeg er i den alderen. 

 

 

Og som en JENTE i “bestemor-alderen” tenker jeg jo av og til bittelitt over noen av disse forventningene jeg TROR ligger der ute. Når må jeg slutte å farge håret i den knalle rødfargen? MÅ jeg slutte å farge håret i den fargen? Når må jeg slutte å svinse rundt i lange kjoler, og leke “modell”? MÅ jeg slutte å svinse rundt?

 

 

 

 

 

 

 

Jeg kommer jo stort sett fram til at det er det JEG som bestemmer. Så lenge jeg koser meg, har det fint, og gjør ting som gleder meg, så får eventuelle forventninger om jeg bør “oppføre meg som alderen tilsier” bare ligge der på “lur”. Jeg akter ikke å slutte med ting som gjør meg glad! Men det gjelder også strikking altså, for det gjøre meg også glad!! Gyngestol eller ei 😉

 

 

#alder #holdninger

8 kommentarer
    1. Ingen gyngestol her….. og heller ikke mange strikkepinner….. stripe håret vil jeg fortsette med….. og kjøre bobil….. om jeg blir bestemor, skal jeg først og fremst leke og kose meg! Elsker å leke…..Klemmer 😘

    2. Man skal gjøre hva man vil så lenge man vil. Jeg skal bli mormor til jul, og mitt barnebarn skal ikke ha en gråhåret mormor- for det er ikke jeg klar for enda. Derfor farges det stadig. Gyngestol har jeg ikke, men masse strikkepinner. Håper jeg kan bli en leken mormor som tar del i det som kommer 🙂 Alder betyr ikke noe

    3. Alder er bare noe kalenderen viser går framover eller oppover eller hva du kaller det. Alder er faktisk bare et tall og man skal oppføre seg som man føler seg. Man har en mental alder som er mye viktigere enn denne kalenderalderen. Hvorfor skal alle andre vite hva som passer best for deg enn det du gjør selv?

    4. Perfekt konklusjon. 🤗 Jeg har en smule medlidenhet med de som lar seg styre av sånne tvilsomme sannheter. Men bare en overfladisk medlidenhet. 🤗

    5. Enig med deg.. man skal gjøre det en syns er gøy uansett alder.. <3 Men noen ganger føler man seg litt "utypisk"for alderen..og da er det fint med innlegg som det her.. 🙂 Videosnuttene blei jo bra di…<3 Nok en gang takk for en hyggelig dag i går.. klem <3

      1. Jeg redigerte litt på mobilen i forhold til både farger og skygger og alt, gikk an på videoen også det 🙂 Takk for at du filmet <3 Ja, "utypisk" helt klart 😀 Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg