Små spor i hjertene våre

Tenk hvor mange folk du møter gjennom livet. 
Helt fra barneårene. Små føtter møter andre små føtter, bånd veves gjennom år, og når man skilles er det alltid NOEN som har satt sine spor. 

Man vokser til. 
Skole, studier, jobb. 
Kjærester, venner, bofellesskap. Man møter og skilles. Noen blir. Andre kommer til. Og i det noen forsvinner, er det alltid noen som har satt sine spor. 

Folk berører folk. 
Ord, skrevne eller talte, smyger seg inn under huden på deg. Lager små merker. Små spor. 

 

 

 

Jeg har møtt mange folk som har satt sine spor på et vis. Både der ute, og her inne på blogg.
Her på blogg har jeg møtt mennesker jeg kanskje ALDRI ville møtt utenfor. Fordi man i utgangspunktet er ganske ulike. Ulike i alder. I livssituasjon. I det meste.

Men her inne, i bloggblokka, hvor det meste foregår på skrift…. Hvor man besøker hverandre fordi man leser noe man liker. Fordi man “prater sammen” fordi man finner noe som rører en.. Her inne møtes man på en annen måte, og man finner gjenklang i “noe” som man ikke ville ANT før man begynte å prate sammen. 

 

 

Mange har satt små spor i hjertet mitt, og når de har blitt borte så kjennes det litt trist. Av og til dukker noen opp igjen. Titter innom og sier hei. Og det er utrolig hyggelig! Jeg har hatt en sånn opplevelse denne uken. Med en tidligere bloggvenn.  Fantastisk koselig <3

 

 

Har du noen bloggvenner du har hatt lenge?

 

 

 

 

Titt gjerne innom Vanedyret også 🙂

 

 

 

#bloggvenner #menneskemøter

15 kommentarer

    1. Det er mange som setter spor – men noen mye mer enn andre! Jeg har også noen som jeg har hatt alltid…fra jeg begynte! Det er stas! Kom nettopp ei tilbake i forrige uke – etter mange mnd borte – det var koselig! 🙂

    2. Fine ord om tanker jeg ofte gjør meg selv💕
      Alle de menneskene man møter på veien gjennom livet, noen av dem er til og med på å forme en som menneske, de gir avtrykk og legger igjen minner som for det meste er gode, men også noen triste.
      Også så mange spennende mennesker det er der ute! Folk med historie og bagasje, som, om man tar seg tid til å lytte, kan gi deg ekstra påfyll og kunnskap!
      Jeg elsker å møte ulike mennesker, både i det virkelige liv og her på bloggen. Deg inkludert, Frodith💕

      1. Ja, man må slippe inn folk. Og her på blogg så GJØR man det, folk man ikke kanskje ville sett på en gang ute.. Det er ganske fin verden her inne, den gjør oss mer tolerante mener jeg. Og jeg gidder ikke kaste meg på den “dårlige” delen av bloggopplegget, som går på intriger og tull. Fine menneskemøter derimot, det er noe annet 🙂

    3. Du er så god til å sette ord på det…Ja, det har blitt noen nye bekjentskaper på grunn av blogginga. Det var en ” bivirkning” som jeg ikke var forberedt på da jeg startet opp. Men det var en veldig koselig en…💕

    4. Fine tanker omkring forskjellige typer vennskap. Jeg så veldig enig.
      Nå har jeg ikke blogget så lenge her på blogg.no, men kjempemoro å få tilbakemeldinger på det man skriver.

      1. Ja, og når du “henger” med den samme “gjengen” her inne en stund, så blir man ganske godt kjent. Noen mer enn andre så klart. Men det gir nye synsvinkler på ting, og nye bekjentskaper. Det er gull verdt <3

    5. Ja, du sier det så fint, mange som setter spor. Og jeg har bloggvenner jeg har hatt lenge. Veldig koselig det. Men merker også at noen har falt bort underveis. Kanskje kommer de tilbake en gang ♥
      Klem til deg og god helg ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg