“Vanedyret”

 

“Vane er vane og kan ikke slenges ut av vinduet av noe menneske, men bør lokkes ned trappen et trinn av gangen” (Sitat: Mark Twain)

 

Kunne ikke sagt det bedre selv!
Jeg er et vanedyr uten like. Og LIKER vanene. Det er vel ikke noen overraskelse at jeg liker best å gjøre de tingene jeg er vant med? Litt som Ludvig. Liker det trygge og vante. Og da fungerer jeg omtrent som et sjarmerende lite pinnsvinn. Koser meg 😉

 

 

Men jeg har jo skjønt at jeg må henge med i en verden i utvikling. Og jeg har skjønt at jeg ikke bare kan pusle rundt som et lite sjarmerende og blidt pinnsvin resten av livet. Da stopper jeg opp. Men jeg trenger ikke nødvendigvis å LIKE denne kjappe utviklingen. Og jeg trenger i alle fall ikke å endre meg i en bråhast. 

Jeg mener: For å bli en fullverdig flyvedyktig og skikkelig dreven og tøff skjære som Solan, så er det ikke bare å “kaste meg utfor et stup”, eller bare å kaste vanen ut vinduet!! 
Nei…man må lokke vanen ned trappe, et trinn av gangen. Eller la MEG få ta ting i små steg, med mye hjelp…..så blir jeg så flink å fly etterhvert atte!!

Og jeg lover: Jeg er i gang!

 

 

Jeg har det egentlig strålende om dagen. På jobben er vi i gang. Koser meg med gamle og nye kolleger. Og har sånn rimelig greit oversikten. Akkurat nok. Jeg er akkurat passe “flink pike”. Akkurat “passe flyvedyktig”. Og resten jobber jeg med. Et skritt av gangen 🙂 

 

Er du et vanedyr?

 

 

#vaner #vanedyr #utvikling

11 kommentarer
    1. Vi er vel vanedyr de fleste av oss mennesker, mens noen liker å utfordre seg litt iblant i tillegg.
      Godt å høre at du har det fint på jobben, og at det er noen utfordringer også.
      Selv er jeg så klart et vanedyr, men går ikke av veien for å gå litt utenfor komfortsonen også en gang i blant. Kanskje er jeg litt mer av en eventyrer enn helsa egentlig tillater. Så da gjør jeg det jeg i alle fall vet jeg kan. Og vipps, så har jeg plutselig tilegnet meg en ny vane. Man kan aldri vite, men alt må prøves, og øvelse gjør mester ♥

      1. Ja, det er det der med øvelsen jeg liker da 😀 Da blir jeg liksom litt VANT 😀 ha-ha. SÅ da blir jeg snabla flink etter hvert 😀

    2. Jeg er ikke noe glad i å prøve nye ting, men i jobben må man. Da er det ihvertfall greit å ta det i sitt eget tempo og ikke bli presset til det.

    3. Liker hverdager og vante ting, sånn stort sett..men takler også utfordringer bra.. Og når jeg har vært med på “modellgreier”f.eks liker jeg usikkerheten rundt det..og det å være i et jobbintervju o.l har jeg som regel gleda meg til..for jeg vet det er ting jeg takler bra.. Men hoppe i strikk og sånt..nei takk ! Fine tanker rundt temaet her..og herlige tegninger.. God helg og klem fra Mjøndalen <3

      1. Jeg liker litt impulsive greier i privaten. Kan bli med på ting uten å forberede det i månedsvis altså. Det er mer i jobbhverdagen jeg har slitt litt med dette. Og jeg er på vei til å gjøre noe med det. Må bare få tiden på meg, så skal jeg bli så flink atte 🙂 God klem fra Oslo-gryta 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg